به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار ابوالفضل طاهرخانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، رونمایی از کتاب زندگی نامه شهیده رضایی با عنوان دختری که پروانه شد و همچنین رونمایی از تمبر این شهیده در کنار اجرای مداحی و سخنرانی را از جمله برنامه های شاخص این کنگره عنوان کرد.
وی یادآور شد:همه ساله در کمیسیون جامعه بسیج کشور، یک شهیده به عنوان بانوی شاخص سال معرفی و سپس مستندها و مطالب مختلف در خصوص شخصیت وی تهیه می شود که امسال در این خصوص شهیده رضایی از قزوین انتخاب شده است.
این مسئول با بیان اینکه شهیده رضایی جوان ترین بانویی است که در کشتار سال 1366 حجاج در مکه به شهادت رسید، یادآور شد: وی فعالیت های چشمگیری در شهر سنندج علیه تحرک های ضد انقلاب داشت، به گونه ای که پس از شهادتش یکی از مراکز فرهنگی آن شهر به نام او نام گذاری شد.
به گفته سرهنگ طاهرخانی،در حال حاضر نیز یکی از عارفانه ترین وصیت نامه ها در بین شهدای زن کشور،متعلق به این بانوی بزرگوار است.
وی یادآور شد:در روز جاری به مناسبت روز درختکاری با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و استاندار، چند اصله نهال به یاد شهیده رقیه رضایی در منزل پدری این شهیده بزرگوار غرس شد.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه صاحب الامر (عج) قزوین نیز در ادامه این نشست به اهداف برگزاری کنگره شهیده رضایی اشاره کرد و افزود: افشاگری جنایت های آل سعود، آمریکا و اسرائیل،ایجاد پیوند بین زنان با شهدا،حفظ ارزش های دوران دفاع مقدس و آرمان های شهدا، لبیک به فرامین امام خمینی (ره) و مقام مظعم رهبری و ارائه الگوهای قابل دسترسی به نسل جوان از جمله این اهداف است.
لیلا رضایی با اشاره به برگزاری یادواره زنان شهیده در استان قزوین،یادآور شد: تاکنون 14 یادواره در این رابطه از جمله سنگربانان صبور، شهیده ناهید فاتحی کرجو، یادواره شهدای زن تاکستان و سفیرهای خاکی در سطح استان برگزار شده است.
به گفته وی، 2 حوزه تازه تاسیس بسیج خواهران در شهرهای محمودآباد و آبگرم قزوین به نام شهیدان رقیه رضایی و زهرا صادق زادگان نامگذاری شده که شهیده صادق زادگان علاوه مادر شهید بودن، خود نیز به درجه رفیع شهادت رسیده است.
وی افزود: به مناسبت روز درختکاری و یادبود شهدای زن کشور امروز با حضور جمعی از دانش آموزان دختر تعدادی اصله نهال در مزار شهدای قزوین غرس شد.
این مسئول همچنین گفت: کتاب دختری که پروانه شد ( زندگی نامه شهیده رقیه رضایی) نیز امروز در بین بانوان قزوینی در سطح خیابان ها و معابر عمومی توزیع شد.
هفت هزار شهیده زن در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی تقدیم انقلاب شده است.
استان قزوین دارای 17 شهیده زن است که 9 شهیده مربوط به واقعه حمله به حجاج مکه مکرمه و سایر مربوط به شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس هستند.
استان قزوین سه هزار شهید را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.