به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر شنبه در نشست اعضای اتاق صنایع استانبول ترکیه با وی که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: همه شرایط برای جذب سرمایه گذاری خارجی در قزوین و حمایت در این زمینه وجود دارد.
وی در ادامه همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه را دارای قدمتی طولانی دانست و گفت:این 2 کشور با وجود مرزهای زمینی از نظر اعتقادی و اسلامی هیچ مرزی میان یکدیگر ندارند.
استاندار قزوین با بیان اینکه موفقیت ترکیه را موفقیت ایران می دانیم،اظهار کرد: امیدواریم این سفر منشاء یک کار مشترک و خوب میان ایران و ترکیه در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری باشد.
همتی ادامه داد:آمادگی کامل برای عقد قرارداد با سرمایه گذاران ترکیه ای در قزوین وجود دارد و مدیریت ارشد استان در این خصوص با این نگاه که هیچ تفاوتی میان سرمایه گذاران ترکیه ای و ایرانی وجود ندارد، وارد عمل می شود.
استاندار قزوین با اشاره به بازدید این هیات تجاری از 2 شهرک صنعتی خرمدشت و حکیمیه در روز جاری، اضافه کرد: این 2 شهرک موقعیت ویژه ای در قزوین و ایران به لحاظ نزدیکی به پایتخت دارند و پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک به حد بالایی از توسعه دست پبدا کنند.
وی ادامه داد: نزدیکی شهرک حکیمیه بوئین زهرا به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و همچنین شهرک حیدریه به خط آهن، ظرفیت های سرمایه گذاری قابل توجهی را در این مکان های صنعتی ایجاد کرده است.
همتی افزود:استان قزوین با داشتن دانشگاه های مطرح و با سابقه طولانی و همچنین وجود بیش از سه هزار واحد صنعتی فعال از ویژگی های خاصی نسبت به سایر استان های ایران در حوزه سرمایه گذاری خارجی برخوردار است.
وی با بیان اینکه با تمام توان از سرمایه گذاری خارجی در شهرک های صنعتی حمایت می کنیم،اظهار کرد: تیم اقتصادی استان برای رفع مشکلات سرمایه گذاری در حوزه خارجی از هیچ اقدامی دریغ نمی کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین نیز در ادامه این نشست گفت:قزوین جزو پنج قطب اقتصادی کشور به شمار می رود و با قرارگیری در یک موقعیت جغرافیایی استراتژیک،ترافیک دوازده استان کشور را تنظیم می کند.
منوچهر حبیبی ادامه داد:در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی به ویژه در سال جاری فعالیت های گسترده ای در قزوین انجام شده که به جذب نزدیک به 400 میلیون دلار سرمایه منجر شده است.
وی اضافه کرد:بستر لازم برای حضور سرمایه گذاران خارجی در استان فراهم شده و گفتمان غالب مدیریت اقتصادی استان متمرکز بر این حوزه است.
عضو هیات مدیره اتاق صنایع استانبول نیز در این نشست گفت: ۴۰ درصد تولیدات ترکیه مربوط به اعضای این اتاق است و مهم ترین و مرغوب‌ترین تولیدات این کشور را نیز شامل می شود.
ناهیت کمال افزود: هدف سرمایه‌گذاران ترکیه از این سفر افزایش مراودات تجاری و مالی با ایران است.
وی اظهار کرد: فراز و نشیب های سیاسی برای ما اهمیت ندارد چرا که مردم ترکیه، ایرانیان را مانند برادران و خواهران خود می دانند.
این عضو هیات تجاری ترکیه گفت: امیدواریم سفر به قزوین منجر به برقراری همکاری اقتصادی بین ما با این استان شود.
وی اظهار کرد: سرمایه‌گذاران ترکیه ای علاقه‌مندند تا قدرت خود در زمینه تولید محصولات را در اختیار ایران قرار دهند و امیدواریم بتوانیم با توجه به مرزهای مشترک میان 2 کشور زمینه های فعالیت خود را بین یکدیگر توسعه ببخشیم.
در ادامه این نشست،اعضای اتاق صنایع استانبول ترکیه دیدگاه های خود در رابطه با سرمایه گذاری در قزوین مطرح کردند.
اعضای اتاق صنایع استانبول که به منظور بررسی برای راه اندازی یک شهرک تخصصی صنعتی در یکی از شهرک های صنعتی کشور به ایران سفر کرده اند بعدازظهر امروز شنبه از شهرک های صنعتی خرمدشت و حکیمیه در شهرستان های تاکستان و بوئین زهرا در اسنتان قزوین بازدید کردند.
شهرک صنعتی خرمدشت با برخورداری از 2 هزار هکتار زمین در شهرستان تاکستان در غرب استان قزوین، بزرگترین شهرک صنعتی کشور به لحاظ مساحت محسوب می شود و شهرک صنعتی حکیمیه نیز با 400 هکتار مساحت در شهرستان بوئین زهرا در جنوب استان قزوین قرار دارد.
استان قزوین دارای 15 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است که در آنها حدود 750 واحد تولیدی بهره بردار مستقر هستند و در این شهرک ها و نواحی صنعتی تاکنون 265 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شده است.
به گفته مسئولان تاکنون در دوران پسابرجام نزدیک به 400 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان قزوین جذب شده است.
6101* 3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.