به گزارش ایرنا، علی پرزحمت روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: برای راه اندازی این واحدها هشت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.
وی اضافه کرد: امسال همچنین برای 345 واحد تولیدی در استان جواز تاسیس صادر شده که میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده آنها 35 هزار میلیارد ریال با دوازده هزار نفر اشتغال زایی است.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین با بیان اینکه در این مدت در بخش بازرگانی نیز 600 پروانه فعالیت صادر شده است، اظهار کرد: در بخش معدن نیز برای 80 واحد گواهی کشف، پروانه اکتشاف و بهره برداری صادر شده است.
پرزحمت به واحدهای نیمه تمام صنعتی در استان نیز اشاره کرد و گفت: در سطح استان 450 واحد تولیدی نیمه تمام وجود دارد که پیشرفت فیزیکی آنها بالای 60 درصد است و تلاش داریم تا با اختصاص تسهیلات سرعت تکمیل و بهره برداری آنها را افزایش دهیم..
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین با اشاره به حمایت های دولت برای راه اندازی واحدهای صنعتی جدید، اظهار امیدواری کرد، با شروع به کار واحدهای در حال ساخت، 20 هزار شغل جدید در بخش صنعت استان ایجاد بشود.
وی در اداه با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و 300 واحد تولیدی استان دارای پروانه بهره برداری هستند، افزود: پروانه 400 واحد تولیدی غیرفعال نیز باطل شده است.
پرزحمت در رابطه با میزان صادرات کالا در استان ظرف سال جاری نیز گفت: ارزش کالاهای صادر شده از استان به خارج در این مدت 430 میلیون دلار بوده که 300 میلیون دلار آن مربوط به بخش صنعت است.
وی در ادامه با بیان اینکه قزوین یکی از قطب های معدنی کشور به شمار می رود،اظهار کرد:در همین ارتباط در اوایل سال آینده شاهد افتتاح و راه اندازی معدن مس طارم سفلی به عنوان دومین تولیدکننده مس کاتدی کشور خواهیم بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین در ادامه با اشاره به اجرای طرح رونق تولید از سوی دولت با هدف کمک به واحدهای تولیدی، گفت: در رابطه با اعطای تسهیلات مربوط به سامانه بهین یاب که بخش مهمی از طرح رونق تولید را شامل می شود، قزوین رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی یادآور شد: از محل تسهیلات بهین یاب، چهار هزار و 443 میلیارد ریال به 628 واحد تولیدی استان پرداخت شده است که از این میان 490 واحد مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته اند تا وام های پرداختی در محل های مشخص شده هزینه شوند.
این مسئول گفت: از بازرسی های صورت گرفته، 6 واحد دارای انحراف بودند که جلوی ادامه پرداخت تسهیلات آنها گرفته شده است.
پرزحمت در خصوص واحدهای مشکل دار تولیدی استان نیز گفت: در حال حاضر 57 واحد تولیدی مشکل دار در سطح استان وجود دارد که البته مشکلات آنها مربوط به دولت فعلی نیست و به گذشته بازمی گردد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین در پایان از تشدید نظارت و کنترل بر بازار توسط کارشناسان این اداره کل خبر داد و گفت: کارشناسان این اداره کل افزایش رصد بازار را در دستور کار قرار دارند تا در ایام پایانی سال در حوزه توزیع و عرضه کالاهای عمومی مشکلی برای شهروندان به وجود نیاید.
6104* 3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.