به گزارش ایرنا،غلامرضا محمدی عصرجمعه در نشست خبری کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان که در حاشیه اردوی آماده سازی این تیم در هتل ورزش قزوین برگزار شد،افزود: برای دستیابی به اهداف خود باید به موضوع استعدادیابی توجه جدی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه استعدادیابی در ورزش کشور بیشتر در حد حرف باقی مانده است،اظهار کرد:برای موفقیت در ورزش قهرمانی و حضور موفق تیم های ملی در میادین باید به این حوزه توجه بیشتری داشت و آنرا به صورت علمی و عملی پیش برد.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ادامه داد:استعدادیابی مهم ترین برنامه برای حفظ اقتدار و آقایی کشتی ایران در سطح جهان به شمار می رود.
وی در ادامه به برکزاری اردوی تیم ملی کشتی نوجوانان به میزبانی قزوین اشاره کرد و ادامه داد:اصرار داریم تا اردوهای آماده سازی تیم ملی در بخش پایه را در نقاط مختلف کشور که کشتی خیز و صاحب سبک هستند،برگزار کنیم تا زمینه و انگیزه لازم برای رشد و پرورش تمامی استعدادها در مناطق فراهم بیاید.
محمدی اضافه کرد: قزوین نیز از جمله استان های کشتی خیز کشور به شمار می رود که ظرفیت و استعداد لازم را در این رشته ورزشی برخوردار می باشد و شایسته است مسئولان ورزشی این استان با اتکا به همدلی و اتحاد و کنار گذاشتن حاشیه ها، کشتی این دیار را به جایگاه اصلی خود برسانند.
وی در ادامه به دلایل رکود کشتی در برخی از استان ها به ویژه قزوین اشاره کرد و افزود:درگیری کشتی گیران و خانواده های آنان با مسائل و مشکلات اقتصادی و فرهنگی موجب سلب تمرکز ورزشکاران و در ادامه ناکامی آنها در عرصه های ورزشی می شود که لازم است در این زمینه با برنامه ریزی و مدیریت خوب و همدلی مسئولان برای حل این مشکل تا حد ممکن اقدام شود.
محمدی در ادامه با بیان اینکه نخستین اردوی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان را در قزوین شاهد هستیم، افزود: امیدواریم با برگزاری این اردو میزان آمادگی کشتی گیران تیم ملی به حد اعلای خود برسد.
وی اضافه کرد: کار با کشتی گیران نوجوان هم به لحاظ مسائل روحی و هم به لحاظ فنی نسبت به رده های بالاتر به مراتب دشوار تر است اما تلاش می کنیم تا با برپایی اردوهای مناسب و تمرینات خوب، ملی پوشان این رده را برای حضور قدرتمند در مسابقات و تداوم حضور در سطح فنی مناسب در رده های سنی بالاتر آماده نگه داریم.
محمدی، وضعیت آمادگی تیم ملی کشتی نوجوانان آزاد را مطلوب و رو به ایده ال دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم موضوع وزن کم کردن های بی رویه که به کشتی ضربه می زند را نیز از همین ابتدا و در رده پایه به شکل مطلوب مدیریت کنیم.
رئیس هیات کشتی استان قزوین نیز در ادامه این نشست خبری گفت:متاسفانه کشتی قزوین در سال های اخیر از گذشته درخشان خود دور شده و در رده های مختلف حرفی برای گفتن ندارد اما امیدواریم با اصلاح زیرساخت های کشتی و توجه به رده های نوجوانان و جوانان و تمرکز بر استعدادیابی از این وضعیت خارج شویم.
محمود حیدری به برنامه های این هیات برای تقویت رده سنی پایه اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا برای اولین بار پس از 10 سال، 300 نونهال و نوجوان در مسابقات آموزشگاه های استان با همکاری آموزش و پرورش شرکت کردند که در پی آن 21 نخبه و استعداد جدید از سوی کمیته استعدادیابی گزینش و معرفی شدند.
وی در ادامه گفت: تشکیل اردوی تیم ملی نوجوان در قزوین بهترین انگیزه برای کشتی گیران رده های پایه استان بود تا با استفاده از فضای آموزشی و رقابتی حاکم بر این اردو خود را برای رقابت های پیش رو آماده سازند.
حیدری در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه گذشته را نباید فراموش کنیم و با تجربیات آن برای ساختن آینده باید اقدام کنیم، افزود: امیدواریم با همت مسئولان ورزش و مدیریت ارشد استان برای اصلاح فضاهای کالبدی کشتی به عنوان رشته نخست کشور در قزوین اقدام کنیم.
وی در پایان گفت:اصلاح زیرساخت ها، توجه به رده نوجوانان و جوانان،جذب مربیان توانمند و جوان به کادر فنی و استفاده از تجربه اهل فن و پیشکسوتان مهم ترین برنامه هایی هستند که امیدواریم پیگیری آنها به ایجاد انگیزه در میان مربیان و کشتی گیران و درنهایت اعتلای کشتی قزوین منجر شود.
اردوی آماده سازی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان از هفتم اسفند ماه جاری به میزبانی قزوین آغاز شده و تا 17 اسفند ماه در سالن خانه کشتی ادامه دارد.
غلامرضا محمدی به عنوان سرمربی، ابراهیم مهربان، صادق گودرزی و تقی داداشی به عنوان مربیان ادواری و مصطفی علیزاده به عنوان سرپرست تیم در این اردو حضور دارند.
در این اردو 42 کشتی گیر در اوزان مختلف 42 تا 100 کیلوگرم از استان های مختلف شرکت دارند.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشاردهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.