به گزارش ایرنا، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین روز جمعه در این مراسم گفت: سوگواره یاس نبوی همه ساله به مناسبت سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) در سطح بقاع متبرکه شاخص برگزار می شود.
حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل اظهار کرد:ترویج اخلاق و سیره حضرت زهرا(س) و برگزاری آیین های عزاداری آن حضرت در سطح بقاع متبرکه از اهداف اجرای طرح سوگواره یاس نبوی است.
وی اظهار کرد:تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ وقف بر اساس اجرای نیت واقفان از دیگر اهداف طرح سوگواره یاس نبوی می باشد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد:امسال نیز این همایش معنوی و عبادی در 61بقعه متبرکه استان با برنامه های ویژه مذهبی درحال برگزاری است.
به گفته وی ویژه برنامه روز شهادت فاطمه زهرا به طور شاخص در قالب طرح سوگواره یاس نبوی امسال در امامزادگان حسین ابن علی ابن موسی الرضا (ع) ،احمد محمود ، محمد طاهر و سید علی شارینی در حال برگزاری می باشد.
وی ادامه داد: تشکیل کاروان عزاداری حرم تا حرم از چهار انبیاء تا امامزاده حسین (ع)، برگزاری مراسم شام غریبان و حرکت دسته سادات و برپایی خیمه های معرفت از دیگر برنامه های شاخص سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) در استان قزوین به شمار می رود.
به گفته وی 38 مبلغ اعزامی از قم به همراه مبلغان بومی استان این برنامه ها را هدایت می کنند.
وی در پایان گفت: در قالب خیمه های معرفت، غرفه های مختلف در بقاع متبرکه دایر می شود که این غرفه ها شامل گفتمان دینی، پرسش و پاسخ هستند.
اجرای مداحی توسط مداحان اهل بیت (ع) و سینه زنی، اقامه نماز جماعت،قرائت خطبه حضرت فاطمه زهرا (س)،سخنرانی با موضوع سیره و زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و فریدون همتی استاندار به همراه داوود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم حضور داشتند.
7390*3013
خبرنگار : گیتی سیمیاری**انتشار دهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.