به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی اکبر متقی فرد روز چهارشنبه با بیان اینکه در آینده نزدیک شاهد راه اندازی صندوق کشمش تاکستان خواهیم بود،افزود: این صندوق در راستای حمایت از تاکداران و کاهش ریسک های مربوط به این بخش از فعالیت های باغداری به فعالیت خواهد پرداخت.
وی اظهار کرد: با هماهنگی انجام شده، یارانه تخصیص داده شده به تولید کنندگان کشمش به ازای هر کیلو پنج هزار ریال برای کشمش با رضایت کامل باغداران به صندوق یاد شده واریز خواهد شد.
متقی فرد با بیان اینکه این صندوق به تنظیم بازار در حوزه کشمش پرداخته و با فعالیت خود تسهیلات قابل توجهی را برای تاکداران و تولید کنندگان این محصول ایجاد می کند،اظهار کرد: با پیگیری های مسئولان،دستورالعمل حمایت از تولید کنندگان کشمش استان ابلاغ شده است.
این مسئول گفت: در دستورالعمل جدید، یارانه تخصیصی بر اساس میزان تولید به کشاورزان پرداخت خواهد شد و یارانه به تولید کنندگان کشمش نیز بر اساس ثبت نام که پیش از این انجام شده است، پرداخت می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: اسامی کشاورزان و باغداران نیز از طریق فهرست بیمه محصولات کشاورزی در سال 92 تا 94 مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
متقی فرد در پایان تصریح کرد: با رایزنی های انجام شده امیدواریم تا پایان سال کشمش باغداران استان خریداری شود.
در سال های اخیر تولیدکنندگان کشمش در شهرستان تاکستان قزوین که از قطب های تولید انگور و کشمش کشور به شمار می رود، معتقد بوده اند قیمت این محصول با هزینه های تولید همخوانی نداشته و این موضوع موجب زیان آنها شده است.
استان قزوین با اختصاص 35 هزار هکتار اراضی زیر کشت انگور، به لحاظ تولید این محصول رتبه سوم و از نظر تولید کشمش نیز رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.