به گزارش ایرنا،غلامرضا حقایق پور روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: نشر آثار شهدا می تواند به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت منجر شده و یاد و خاطره شهیدان را نیز در سطح جامعه زنده نگه دارد.
وی در ادامه با اشاره به 22 اسفند ماه 1358سالروز تشکیل بنیاد شهید،اظهار کرد: امام راحل با دوراندیشی خود نسبت به تشکیل این نهاد انقلابی اقدام کردند و خدمت رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران را تسهیل کرده و به آن تسریع بخشیدند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در ادامه گفت:یکی از چالش های بزرگ بنیاد شهید، خودداری برخی نهادها و دستگاه ها از ارائه خدمات لازم به خانواده معظم شهدا و پاسخگو نبودن آنها است که امیدواریم این نقیصه مرتفع شود.
وی در ادامه به خدمات رسانی بنیاد شهید به خانواده شهدا و ایثارگران در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: در همین راستا، قزوین دومین استان کشور در زمینه ارائه خدمات مشاوره ای و سرکشی به ایثارگران و خانواده آنان در مراکز پزشکی و بیمارستان ها است.
حقایق پور به برنامه های فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین اشاره کرد و گفت:در همین راستا آئین بزرگداشت آیت الله هادی باریک بین نماینده سابق ولی فقیه در استان که از ذخایر معنوی انقلاب بوده و همه عمر خود را صرف خدمت به مردم کرده اند،نوزدهم اسفند ماه امسال برگزار می شود.
وی اضافه کرد: کاشت 200نهال در روز درخت کاری در بوستان های قزوین به یاد 200 شهید مفقود الاثر استان از دیگر برنامه های فرهنگی است که در پیش داریم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین همچنین از برگزاری جشن تولد شهدا در مهدهای کودک خبر داد و گفت: این برنامه را با هدف آشناسازی کودکان و نسل جدید با شهیدان و ایثارگران برگزار می کنیم.
وی اضافه کرد: تجلیل از خادمان شهدا و ایثارگران، برگزاری شب های قرانی در منزل شهیدان، نواختن زنگ ایثار و گلباران و غبارروبی مزار شهدا از دیگر برنامه هایی است که در ماه جاری به مناسبت سالگرد تشکیل بنیاد شهید برگزار خواهیم کرد.
استان قروین دارای سه هزار شهید سرافراز و هفت هزار جانباز است.
در استان قزوین همچنین 369 گلزار شهدا وجود دارد که مایه آرامش معنوی استان هستند.
در حال حاضر 40 هزار نفر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران در استان قزوین زیر پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.
6104* 3013
خبرنگار ناصر نیلی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.