محسن شیخ الاسلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص تخریب و ریزش بخشی از ضلع شرقی ورودی راسته قیصریه افزود: در فضاهای ملحق به ورودی راسته قیصریه دو مغازه وجود دارد که بخشی از پوشش بام یکی از مغازه‎ها صبح امروز براثر فرسودگی دچار تخریب و ریزش شد که با حضور به موقع کارشناسان فنی اداره کل، اقدامات اولیه رفع خطر آن انجام شد.
وی با اشاره به طرح بازسازی و مرمت راسته قیصریه قزوین یادآور شد: طرح کلی مرمت و بازسازی راسته قیصریه قزوین به کمیته فنی این مجموعه ارائه شده که پس از تصویب با مشارکت سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین، سازمان برنامه و بودجه، دفتر فنی استانداری به عنوان هماهنگ کننده و با نظارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مرحله اجرا در خواهد آمد.
قیصریه یکی از بخش های مجموعه بازار تاریخی قزوین و یکی از بازوهای اصلی تاریخی و اقتصادی این مجموعه عظیم است که در دوره‌ صفویه بنا شده و از اماکن معروف تجارت و مکانی خاص برای صنعتگران بوده و از معماری ویژه ای برخوردار است.
راسته قیصریه که اکنون به بازار فرش قزوین مشهور است با طاق‌های آجری مرتفع، دارای چهار درب ورودی به بازار می ‌باشد که در بخش شمالی به تیمچه سرباز، جنوبی به تیمچه سرپوشیده، شرقی به سرای وزیر و ورودی غربی به چهارسوق کوچکی متصل می‌شود.
7389/ 6128 * خبرنگار: نسرین رحیمی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.