به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، فریدون همتی این مطلب را در گزارش ارسالی خود برای محمد شریعتمداری معاونت اجرایی رئیس جمهوری قید کرده و در آن آورده است: در سال جاری شاهد ساماندهی یک هزار و 35 بنگاه اقتصادی در قالب واحدهای صنعتی و کشاورزی غیرفعال و نیمه فعال و راه اندازی طرح های جدید بوده ایم.
وی در ادامه به اقدام های صورت گرفته در این خصوص اشاره کرد و گفت: با تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان استانداری و ادارات کل صنعت،معدن و تجارت وکار، تعاون و رفاه اجتماعی، شرکت شهرک های صنعتی و سازمان جهاد کشاورزی 615 واحد صنعتی تعطیل در استان شناسایی شد که با توجه به چهار ویژگی شامل بازار فروش، توان فنی (ماشین آلات)، توان اجرایی و مدیریتی و توان مالی واحد، 162 واحد در مرحله اول برای احیا واجد شرایط نسبی شناخته شدند.
استاندار قزوین در ادامه گزارش خود آورده است: 318 واحد کشاورزی تعطیل نیز مورد شناسایی قرار گرفت و کار پرداخت تسهیلات مالی مورد نیاز به آنها انجام شده و بعضی از آنها نیز در مرحله اقدام است.
همتی درخصوص ساماندهی واحدهای نیمه تمام تولیدی در استان قزوین نیز در گزارش خود آورده است: با بررسی واحدهای نیمه تمام در سطح استان 382 طرح نیمه تمام صنعتی (ایجادی و توسعه) و 208 واحد نیمه تمام کشاورزی با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد شناسایی شد که کار ارائه تسهیلات مورد نیاز و تزریق مالی نیز به آنها به انجام شده و برخی نیز در مرحله دریافت قرار دارند.
همتی در این گزارش اظهار کرده است: درخصوص سایر طرح های نیمه تمام نیز طرح های بالای 50 درصد جمع بندی و پس از بازدید اعضای کارگروه از این واحدها، جهت دریافت تسهیلات و تکمیل طرح به بانک های استان معرفی شده اند.
استاندار قزوین در پایان این گزارش آورده است: بر اساس برنامه تدوین شده برای ساماندهی به وضعیت واحدهای تولیدی استان،در مجموع با عنایت به وعده اینجانب در سفر ریاست جمهوری به استان مبنی بر راه اندازی و ساماندهی یک هزار واحد تولیدی نیمه تمام، تعطیل و نیمه فعال تاکنون یک هزار و 35 واحد و به میزان 10 هزار و 769 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده و وضعیت آنها سامان پیدا کرده است.
استاندار قزوین در جریان سفر رئیس جمهوری به قزوین در مهر ماه امسال برای ساماندهی به وضعیت یک هزار بنگاه اقتصادی به منظور رونق تولید و اشتغال در این استان وعده داده بود.
استان قزوین با داشتن یک درصد از مساحت ایران نزدیک به پنج درصد مجموع محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند و با برخورداری از سه هزار و 700 واحد صنعتی بهره بردار به عنوان یکی از قطب های اقتصادی کشور در زمینه تولید به شمار می رود.
بعضی بنگاه های اقتصادی استان قزوین در سال های گذشته به دلیل تحریم ها و برخی نیز به دلیل واگذاری های نادرست در گذشته و همچنین فرسودگی ماشین آلات و کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش دچار مشکل شده بودند که این موضوع موجب تعطیلی آنها و یا قرار گرفتن شان در وضعیت نیمه تعطیلی شده بود.
رفع تحریم ها با ایجاد امکان تامین ماشین آلات و خرید مواد اولیه و صادرات و برقراری تعامل های مالی با خارج در کنار اجرای رونق طرح تولید از سوی دولت با اعطای تسهیلات به منظور تامین نقدینگی و سرمایه مورد نیاز، بسیاری از واحدهای تولیدی استان قزوین را ظرف یک و نیم سال گذشته از تنگناها خارج ساخته و با رونق مواجه کرده است.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.