به گزارش ایرنا، ابراهیم رحیم پور پنجشنبه شب در نشست اعضای اتاق بازرگانی،صنایع و معادن و کشاورزی قزوین با سفرا و دیپلمات های چند کشور آسیایی و اروپایی،افزود: تفویت تعامل و دوستی را با همسایگان و کشورهای شریک تجاری خود دنبال می کنیم تا علاوه بر روابط سیاسی از این رهگذر شاهد افزایش ارتباطات اقتصادی و توسعه صادرات کشور نیز باشیم.
وی در ادامه از قزوین به عنوان استانی با ظرفیت های بالای اقتصادی یاد کرد و گفت: این استان با توجه به نزدیکی به تهران و برخورداری از توانمندهای بالای صنعتی و کشاورزی مکانی مناسبی برای جذب سرمایه گذاری های خارجی در ایران به شمار می رود.
معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه به اجرای خط آهن قزوین-رشت- آستارا اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح بزرگ، زمینه انصال ریلی از خلیج فارس به دریای سیاه و اروپا فراهم می شود که این موضوع در تقویت ارتباطات ایران با کشورهای منطقه و اروپا موثر واقع خواهد شد.
رحیم پور در ادامه اظهار کرد: 40 درصد تجارت ایران با کشورهایی است که اعضای دیپلماتیک آن در سفر به قزوین حضور دارند بنابراین این بازدیدها می تواند به تقویت روابط تجاری میان تهران و این کشورها منجر شود.
سفرای کشورهای چین،افغانستان،بلاروس، ویتنام و کره جنوبی، رایزن و کارداران سفارتخانه های تاجیکستان، گرجستان، بنگلادش و قزاقستان در این مراسم حضور داشتند.
سفرای و دیپلمات های کشورهای یاد شده صبح پنجشنبه به منظور بازدید از توانمندی های اقتصادی، علمی و گردشگری قزوین به این استان سفر کرده اند.
استان قزوین تولیدکننده پنج درصد محصولات کشاورزی کشور است و با داشتن نخستین شهر صنعتی ایران و 15 شهرک و ناحیه صنعتی فعال با سه هزار و 700 واحد تولیدی بهره بردار جزو قطب های صنعتی کشور محسوب می شود.
6104/ 3013
خبرنگار:ناصرنیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.