به گزارش ایرنا،برای ساخت موزه تاریخ تمدن جهان اسلام زمینی به وسعت یک و نیم هکتار در محلات تاریخی و قدیمی دیمج و سردار شهر قزوین پیش بینی شده است.
تاکنون 100 پلاک زمین برای احداث این موزه توسط شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و چندین پلاک نیز از سوی شهرداری تملک شده است.
استاندار قزوین در مراسم آغاز ساخت این موزه گفت: موزه تاریخ تمدن جهان اسلام با حمایت های وزارت راه و شهرسازی و با مشارکت شهرداری قزوین در محلات تاریخی و اصیل سردار و دیمج مورد احداث قرار می گیرد.
فریدون همتی افزود: احداث موزه تاریخ تمدن اسلام پیام های بسیاری را برای با خود به همراه خواهد داشت و گویای عظمت و شکوه تاریخ و تمدن کهن و اسلامی شهر قزوین است.
استاندار قزوین به نقش ساخت این موزه در رونق گردشگری قزوین اشاره کرد و همچنین گفت: با احداث این موزه و بازآفرینی و ارتقای محلات تاریخی محلات جنوبی قزوین، شهروندان ساکن در این بخش از شهر از خدمات بیشتری بهره مند می شوند.
وی افزود:امیدواریم قزوین با قرار گرفتن در مسیر شاخص های شکوفایی شهری و پایلوت جهانی،به عنوان یک الگو در توسعه شهری مطرح بشود.
در محلات سردار و دیمج که قرار است موزه تاریخ تمدن جهان اسلام در آنها احداث شود،یازده اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی از جمله حمام حاج میر حسین،خانه های خطیبی،زینعلی و اسدی،آب انبار سردار،مقبره امامزاده سلطان سید محمد (ع)،مسجد مدرسه سردار و مسجد مدرسه صالحیه وجود دارد.
در این مراسم محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و داوود محمدی نماینده قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.
قزوین پایلوت شکوفایی شهرهای اسلامی است و ساخت موزه تاریخ تمدن جهان اسلام نیز بخشی از برنامه های مربوط به برنامه توسعه شهری این شهر محسوب می شود.
در همین ارتباط نخستین اجلاس جهانی شهرهای اسلامی نیز سال 92 به میزبانی قزوین برگزار شده بود.
6101/ 3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشاردهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.