به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز چهارشنبه در سیزدهمین همایش شهر و سیمای شهری که در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، افزود: در روند توسعه شهرها نباید هویت تاریخی، فرهنگی و اجتماعی محلات و شهر دچار آسیب شده و از بین برود.
استاندار قزوین در ادامه گفت: برگزاری همایش هایی با موضوع توسعه شهری، حاشیه نشینی،شناسایی ویژگی های معماری و شهرسازی و بهبود سطح حمل و نقل بر مطالعات و برنامه ریزی برای مدیریت بهتر شهرها بسیار تاثیر گذار است.
وی ادامه داد: برای ما مایه دلگرمی است که در قزوین شاهد برگزاری چنین همایش های موثری هستیم.
همتی با بیان اینکه قزوین به عنوان پایلوت توسعه جهانی متناسب با شاخص های 17 گانه جهانی انتخاب شده است، اظهار کرد:باید برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار شهری و نتیجه بخش کردن برنامه های خود در این رابطه بر نقش اثرگذار مردم تمرکز کنیم.
وی ادامه داد:باید نقش مردم و شهروندان را در توسعه پایدار و شاخص های هفده گانه بومی سازی کنیم چون بدون همراهی، همدلی و درک مشترک شهروندان سرعت اجرای این طرح کند می شود و ممکن است به اهداف لازم دست پیدا نکنیم.
همتی افزود:در کهن شهر قزوین میان محلات و چیدمان خانه ها و مسیرهای تردد مانند یک موجود زنده ارتباط برقرار است که این موضوع هویت تاریخی، مذهبی و اجتماعی این دیار را می رساند.
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت:باید در بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و محلات قدیمی بیشتر دقت کنیم و روح و جانمایه این محلات را به عنوان سرمایه عظیم تعاملات اجتماعی حفظ نماییم.
وی ادامه داد: در همین راستا هم اکنون احیای بافت فرسوده دیمج و سردار از محلات قدیمی شهر قزوین با 11 اثر تاریخی به عنوان یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی و طرح توسعه پایدار و شکوفایی شهری قزوین با 6پروژه در دستور کار قرار دارند.
استاندار قزوین در پایان گفت:تفاهم نامه احداث موزه تاریخ تمدن جهان اسلام در محلات دیمج و سردار با هدف ارتقا و بهسازی آنها و بازیابی هویت تاریخی و محلی شهر قزوین امروز با نهادهای مربوطه مبادله می شود.
6101* 3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشاردهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.