به گزارش ایرنا، محمد سعید ایزدی روز چهارشنبه در سیزدهمین همایش شهر و سیمای شهری که در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، افزود: برنامه ریزی برای توسعه شهرها باید محله محور باشد تا براساس نیازهای مردم ساکن در محله های مختلف شهر، اهداف توسعه شهر محقق شود.
وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته برای توسعه قزوین، ادامه داد: در این شهر سطح نخست توسعه شهری به خوبی رعایت و اجرا شده است بنابراین در آن باید وارد سطح دوم توسعه پایدار شهری شویم.
ایزدی با اشاره به سیاست جدیدی که با عنوان بازافرینی محیط های شهری ناکارآمد مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است،گفت: این سیاست می تواند بخشی از خلاء های مربوط به کیفیت زندگی شهری را جبران کند و محلات قدیمی و دارای هویت را احیا سازد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: به نظر می رسد در برنامه ریزی های قبلی به منظور توسعه شهری، مسائل و شاخص های کیفی از جمله ایمنی و امنیت مغفول واقع شده اند در حالی که مولفه های ذکر شده بسیار حایز اهمیت بوده و حیاتی هستند بنابراین این نقیصه را در برنامه ریزی های جدید باید برطرف کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: یکی دیگر از تفاوت های جدی بازآفرینی محلات شهری با سایر برنامه های گذشته در این است که این سیاست سعی دارد ابعاد مختلف موثر بر فرایند توسعه را به طور همه جانبه پیش ببرد.
ایزدی افزود: در سیاست بازافرینی محلات شهری مسیر اقتصادی، فرهنگی،اجتماعی،زیست محیطی و کالبدی، توام با هم در نظر گرفته می شوند.
وی در پایان افزود: اعتقاد ما بر این است که توجه توامان به این شاخص ها در مبحث توسعه شهری می تواند ما را به سمت واقعیت های زندگی و اهدافی که پیش رو داریم سوق دهد.
سیاست بازآفرینی شهری مربوط به احیای بافت های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه های رسمی با توجه و در نظرگرفتن شاخص های تفریحی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی است.
6101/ 3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشاردهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.