به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، در این تفاهم نامه که در شرکت شهرک های کشاورزی کشور منعقد شد، بر تامین اعتبار مورد نیاز برای ایجاد زیر ساخت های شهرک های گلخانه ای در قزوین به نسبت 70 درصد استانداری و 30 درصد شرکت شهرک های کشاورزی و همچنین همکاری و کمک به شناسایی و معرفی سرمایه گذاران و متقاضیان واجد شرایط برای ایجاد واحدهای گلخانه ای تاکید شده است.
این تفاهم نامه در راستای اجرای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی برای تامین امنیت غذایی کشور و به منظور استفاده بهتر از ظرفیت های مناطق مستعد کشاورزی قزوین و بهره برداری بهینه از منابع آب و خاک استان منعقد شده است.
استاندار قزوین در مراسم انعقاد این تفاهم نامه گفت: قزوین به دلیل برخورداری از ظرفیت های علمی، دانشگاهی و کشاورزی فراوان می تواند به قطب کشاورزی گلخانه ای کشور تبدیل شود.
فریدون همتی با اشاره به مصوبه سفر رئیس جمهوری به قزوین در خصوص گسترش گلخانه ها در استان، گفت:با توجه به مصوبه هیات دولت در صدد توسعه کشت گلخانه ای و انتقال تولید صیفی جات به فضای بسته در راستای افزایش راندمان تولید و مصرف بهینه منابع آبی استان هستیم.
علی اکبر متقی فرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در مراسم انعقاد این تفاهم نامه حضور داشت.
در جریان سفر رئیس جمهوری به استان قزوین در مهر ماه امسال، احداث و راه اندازی نزدیک به یک هزار هکتار گلخانه مورد تصویب قرار گرفته است.
براساس آخرین آمار 104 واحد گلخانه ای در استان قزوین مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 86 واحد به تولید انواع صیفی جات و 18 واحد نیز به تولید گل و گیاهان زینتی می پردازند.
3013
انتشاردهنده:رضااولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.