به گزارش ایرنا، فریدون همتی ظهر شنبه در مراسم افتتاح مجموعه ورزشی تالار شهر قزوین افزود: رونق گردشگری و تحقق برنامه بلند مدت کشور برای جذب 20 میلیون گردشگر خارجی و داخلی بدون شک با راه اندازی چنین مجموعه هایی محقق می شود و این استان با توسعه اماکن دیدنی و تفریحی خود می تواند پاسخ گوی نیاز گردشگران خارجی و داخلی باشد.
وی ادامه داد: خوشبختانه پس از برجام و توافق هسته ای و با کنار رفتن ایران هراسی فضا برای ارتباط و تعامل با جهان باز شده و جذب 20 میلیون گردشگر خارجی در این فضا عملی تر شده است.
استاندار قزوین سرمایه گذاری در شرایط کنونی کشور را ریسگ بزرگی دانست و ادامه داد: اقدام سرمایه گذار این مجموعه در طراحی و ساخت فضایی چند منظوره کاری ماندگار و بزرگ برای منطقه و کشور است که جای تقدیر و تشکر دارد .
همتی در ادامه با قدردانی از حضور هنرمندان در این مراسم، گفت: امیدوارم با کمک و همکاری جامعه هنرمندان، دانشگاهیان و اقشار مختلف جامعه در راه اعتلای کشور و ایران سربلند گام برداریم و با توسعه چنین مجموعه هایی در رونق اقتصاد و گردشگری استان و منطقه گام های مهم و اساسی برداریم.
وی با اشاره به اینکه مجموعه ورزشی و تفریحی تالار شهر قزوین قابلیت بهره برداری ملی را نیز دارد، یادآور شد: توسعه یک شهر به زیرساخت های لازم از قبیل پارک، بیمارستان، مراکز اقامتی و تفریحی و نیز اماکن فرهنگی و هنری نیاز دارد و این مجموعه از جمله زیرساخت های لازم برای توسعه پایدار یک شهر و منطقه است.
همتی با اشاره به افتتاح استخر بین المللی این مجموعه، افزود: این استخر فرصتی طلائی برای جوانان و ورزشکاران این منطقه از کشور است تا ضمن برگزاری مسابقات جهانی و بین المللی، زمینه رشد و توسعه گردشگری و زیرساخت های آن را در استان فراهم کنند.
وی اضافه کرد: مسئولان و مدیریت ارشد استان از بخش خصوصی و سایر سرمایه گذارانی که قصد احداث چنین مجموعه هایی را در سطح استان داشته باشند به صورت جدی حمایت کرده و در این زمینه از هیچ کمکی فروگذار نخواهند بود.
استاندار قزوین در پایان با اشاره به پیشنهاد میرطاهر مظلومی از هنرمندان نام آشنای کشور مبنی بر برگزاری کار نمایشی در این مجموعه، افزود: امیدواریم چنین پیشنهادهایی با تعامل دستگاه های فرهنگی و شهرداری هرچه سریع تر برگزار تا مردم در طول بهمن ماه و دهه فجر جاری از هنرمندان خوشنام و دوست داشتنی خود در این فضا بهره مند شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین نیز در این مراسم گفت: گردشگری نوین به عنوان یک علم در جهان به مجموعه ایی از خدمات نیازمند است که در آن به ورزش، سلامت، زیارت، پذیرائی و تفریح به صورت یک جا پرداخته شده باشد.
محمدعلی حضرتی با اشاره به افتتاح مجموعه ورزشی تالار شهر قزوین و اینکه فراهم آوردن چنین مجموعه هائی به توسعه گردشگری پایدار کمک می کند، یادآور شد: خوشبختانه براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه های دولت در جذب 20 میلیون گردشگر خارجی، گشایش هایی حاصل شده و امیدواریم در ادامه با مشارکت بیشتر بخش خصوصی در این زمینه موفق تر و چشمگیر تر عمل کنیم.
وی، یکی از مصداق های بارز توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری در استان را احداث و افتتاح مجموعه هایی نظیر تالار شهر قزوین برشمرد و گفت: امیدواریم با افتتاح طرح اقامتی و هتل این مجموعه تا دهه مبارک فجر سال 96، زمینه های لازم برای توسعه و رونق گردشگری این استان فراهم گردد.
مرحله دوم مجموعه تالار شهر قزوین با سرمایه گذاری بخش خصوصی شامل مجموعه ورزشی و استخر چند منظوره بین المللی روز شنبه /امروز/ با حضور مسئولان استانی و هنرمندان کشور از جمله نرگس محمدی، یوسف صیادی، میرطاهر مظلومی و امیر علیمردانی به بهره برداری رسید.
6101/8054*خبرنگار: هادی درزی رامندی** انتشار دهنده: رضا اسدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.