به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، فریدون همتی در حاشیه این دیدار گفت: همیشه در طول تاریخ، نقش بانوان در صحنه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و به خصوص ورزشی پر رنگ بوده است.
وی ادامه داد: افتخار آفرینی های زنان ما در میدان های ورزشی دارای سابقه طولانی بوده، به ویژه در ورزش کبدی که از سال 2000 تاکنون روند رو به رشدی در کشور داشته است.
استاندار قزوین در ادامه با اشاره به نقش حساس بانوان در جامعه، یادآور شد: زنان ما در طول تاریخ، به خصوص در دوران 8 سال دفاع مقدس و تمامی صحنه های انقلاب مایه افتخار اسلام، انقلاب و ملت بوده‌اند.
به گفته همتی، بانوان قزوینی نیز در این راه دوشادوش مردان خود همیشه و در تمام صحنه‌ها افتخارآفرین بوده و انجام این مهم از توانمندی، ظرفیت و شایستگی آنها در طول تاریخ حکایت دارد.
استاندار قزوین خطاب به بانوان ورزشکار حاضر در اردوی آمادگی تیم ملی کبدی، گفت: شما با توکل به خدا در تمام صحنه‌ها همانند گذشته باید برای کشور خود افتخارآفرینی کنید و دوشادوش جوانان ورزشکار مدال‌های ارزشمندی را برای کشور به ارمغان بیاورید.
همتی با اشاره به اینکه حضور بانوان ایرانی در صحنه‌های جهانی ضمن آنکه موجب برافراشته شدن پرچم میهن اسلامی ما در میدان های ورزشی می شود، حجاب آنان نیز توجه همه جهانیان را به خود جلب می کند، افزود: در هر کشوری به دلیل وجود تنوع قومی، اقوام ایرانی نیز وجود دارند که به فرهنگ های محلی خود متعصب و پایبند هستند.
استاندار قزوین ادامه داد: با ابزاری چون ورزش، فرهنگ ایرانی و اسلامی را می توان به نحو شایسته ای به دیگر کشورها نشان داد تا به عنوان الگویی از زیبایی ‌ها و خوبی ‌ها در جهان مطرح شود.
همتی در ادامه به شایستگی های بانوان ایرانی اشاره و اضافه کرد: بانوان تلاش گر ما در عرصه های ورزشی با حفظ حجاب خود ثابت کردند حجاب یک محدودیت نیست و تاثیری در ورزش آنان نیز ندارد.
اردوی آمادگی تیم ملی کبدی بانوان با هدف آمادگی برای بازی های آسیایی 2018 جاکارتا به میزبانی شهر اقبالیه قزوین برگزار شده است.
6101/8054* خبرنگار: هادی درزی رامندی** انتشار دهنده: رضا اسدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.