به گزارش ایرنا، فریدون همتی یکشنبه شب در جلسه مبارزه با موادمخدر استان، آگاه سازی جوانان و نوجوانان در خصوص مضرات موادمخدر را یکی از راه های پیشگیری از این بلای خانمانسوز دانست و افزود: یکی دیگر از راه های پیشگیری در این زمینه آن است که خانواده ها آموزش لازم را ببینند تا آشنایی لازم با پیامدهای این معضل اجتماعی را داشته باشند.
وی، برنامه ریزی صحیح و لزوم ارائه برنامه های کیفی را برای پیشگیری از موادمخدر بسیار با اهمیت دانست و یادآور شد: باید از ظرفیت های لازم در جهت کیفی کردن برنامه ها در راستای پیشگیری از این معضل نیز برخوردار بود.
استاندار قزوین اضافه کرد: مساله اصلی در این رابطه شاکله ذهنی ما است تا پیشگیری از اعتیاد در جامعه روستایی را متناسب با بافت فرهنگی و شرایط خاص محیط پیرامونی طراحی کنیم.
همتی ادامه داد: برای اینکه طرح پیشگیری از اعتیاد در مناطق روستایی به صورت کامل اجرا شود باید ضمن سنجیدن همه جوانب، طرح جامع و کاملی ارائه کرد تا شاهد اثربخشی لازم آن در مناطق مختلف باشیم.
وی یادآور شد: هر یک از اعضای این طرح می توانند ضمن آگاهی به ابعاد گسترده طرح، برای انتقال پیام به دورترین نقاط جامع جمعیتی کمک حال باشند.
*** از ظرفیت شوراها و دهیاری ها برای مقابله با اعتیاد استفاده شود
استاندار قزوین ادامه داد: پدیده شوم موادمخدر همواره به عنوان یک معضل اساسی، گریبان اقشار مختلف جامعه، به ویژه قشر جوان ما را گرفته و در بخش های بهداشتی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی نیز زیان های فراوانی به کشور وارد کرده است.
وی با اشاره به اینکه آسیب های ناشی از مصرف موادمخدر تنها متوجه محیط های شهری نبوده بلکه امکان اشاعه و ترویج این معضل توسط سوداگران مرگ در جوامع روستایی ما نیز وجود دارد، افزود: ضروری است دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاها با آگاهی بیشتر و نگاه تیزبینانه تر مقابل گسترش موادمخدر و گرفتاری جوانان روستایی را بگیرند.
نماینده عالی دولت در استان ضمن تاکید بر لزوم آگاه سازی و اطلاع رسانی مبتنی بر اصول علمی در زمینه پیشگیری و مقابله با مصرف مواد مخدر در روستاها، گفت: رسالت دهیاران و شوراهای اسلامی در این زمینه بسیار سنگین است و باید با همکاری فرمانداری، بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان و دیگر دستگاه های مرتبط در حوزه مبارزه با موادمخدر این موضوع را به طور جدی دنبال کنند.
به گفته وی، شورای فرهنگی روستاها به عنوان پایگاه رسمی ارتباط دولت با مردم و مخاطبان طرح می تواند نقش بسیار سازنده ای داشته باشد و مشارکت مردم را تقویت کند.
استاندار قزوین با اشاره به جمعیت جوان و در معرض خطر، یادآور شد: برخورداری استان از 220 هزار دانش آموز، 130 هزار دانشجو، 140 هزار کارگر و هزاران کارمند ظرفیت قابل توجهی است که می تواند در اجرای هرچه بهتر این طرح مورد توجه قرار گیرد.
وی یکی از اهداف تشکیل این شوراها را انسجام‌ بخشی به برنامه‌های مذهبی، ورزشی و اجتماعی در روستا‌ها دانست و افزود: شورای فرهنگی در روستاها می‌تواند موجب افزایش بهره‌وری و یکپارچه ‌سازی فعالیت‌های فرهنگی شود.
7389/8054*خبرنگار: نسرین رحیمی** انتشار دهنده: رضا اسدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.