به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، سیدسعید شاهرخی در دیدار با مدیر حوزه علمیه قزوین و اعضای شورای مدیریت این حوزه، افزود: ما جایگاه ویژه ای برای روحانیت و حوزه های علمیه قائل بوده و خود را در ارتقای این جایگاه و ارتباط هرچه نزدیک تر به این مجموعه، موظف می دانیم.
وی ادامه داد: حوزه های علمیه و روحانیان یکی از جایگاه هایی است که در شکل گیری انقلاب، تداوم آن و عبور از مسائل و مشکلات مختلف جامعه بسیار تعیین کننده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با بیان اینکه آرمان و ارزش هایی که حضرت امام (ره) ترسیم کردند برگرفته از تعالیم دین مبین اسلام بوده و حوزه های علمیه نیز مبلغ و مروج آن هستند، یادآور شد: امروز اگر بنا باشد همان مسیر ادامه پیدا کند، نقش حوزه ها، علما و روحانیان نیز برجسته بوده و ما نیز به عنوان مدیران اجرایی با درک صحیح این نقشه، در پی افزایش این جایگاه خواهیم بود.
شاهرخی اضافه کرد: با توجه به شرایط امروزی و تهاجم غرب متاسفانه مشکلات اقتصادی و اجتماعی باعث شده آسیب های اجتماعی خود را به صورت جدی نشان داده به شکلی که مقام معظم رهبری هم از آن به عنوان یک موضوع بسیار جدی که باید به آن پرداخته شود، اشاره کردند.
وی ادامه داد: مرکز رصد وزارت کشور، آمار دقیقی از شرایط مختلف آسیب های اجتماعی ارائه داده که اگر به موازی کارهای صورت گرفته بخواهیم آنها را در جهت تعالی جامعه به حداقل برسانیم، بدون شک نقش حوزه های علمیه در این راه بی بدیل خواهد بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین افزود: هر قدر باورهای دینی خود را بتوان تقویت کرد می توان در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و تعالی جامعه گام های موثر و بلندتری برداشت که در این راستا مراکز علمی، تربیتی و آموزشی نقش مهمی دارند.
وی اضافه کرد: حوزه های علمیه به جهت تقویت باورهای دینی در آموزش و پرورش و دانشگاه ها سهم به سزایی دارند و تقویت این جایگاه ها در برنامه ریزی های صورت گرفته، کاهش آسیب های اجتماعی و اعتلای جامعه را به دنبال خواهد داشت.
شاهرخی در پایان یادآور شد: آموزش و پرورش و دانشگاه ها و حضور ارزشمند روحانیان در این مراکز بسیار موثر بوده و البته دایره کار روحانیت گسترده تر از این موضوع است تا جایی که تمام آحاد جامعه را در بر می گیرد.
در ابتدای این نشست، گزارشی از برنامه و فعالیت های حوزه های علمیه استان توسط حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی، مدیر حوزه علمیه و اعضای شورای مدیریت حوزه های علمیه استان ارائه شد.
6101/8054* خبرنگار: هادی درزی رامندی** انتشار دهنده: رضا اسدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.