به گزارش روز شنبه ایرنا، محمد صیادی در نشست با کارکنان این حوزه در استان، ضرورت ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی را مورد تأکید قرار داد و توجه بیش از پیش برای حضور اقشار مختلف مردم در عرصه احسان و نیکوکاری را امر مهم و ضروری خواند.
وی خدمت به مردم را اساس کار این نهاد خدوم خواند و گفت: افتخار کمیته امداد ترویج نیکوکاری و توجیه افراد توانمند جامعه برای رساندن کمک های آنها به نیازمندان است، از اینرو کمیته امداد امام خمینی (ره) حلقه واسط اغنیا و فقرا برای تامین نیازهای محرومین است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اضافه کرد: ضرورت ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی امری مهم است، چرا که موفقیت در این عرصه مستلزم حضور اقشار مختلف مردم در عرصه احسان و نیکوکاری است.
صیادی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 23 هزار حامی در طرح اکرام ایتام و بیش از پنج هزار حامی در طرح اکرام محسنین وجوه نقدی خود را به صورت ماهیانه به حساب ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد واریز کرده اند.
وی تصریح کرد: کمک های حامیان در این مدت به نسبت مدت مشابه سال گذشته از رشد چهار درصدی برخوردار بوده است که این کمک ها تنها برای همان یتیم هزینه می شود، البته بخش از مبالغ پرداختی حامیان به منظور تضمین طرح آتیه، در یک حساب مشخص بنام یتیم پس انداز می شود تا در آینده به عنوان منبع مناسبی برای تامین هزینه های ازدواج، مسکن و اشتغال آنان صرف شود.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: نیکوکاران می توانند علاوه بر مساعدت های نقدی ماهیانه و معمول، حمایت های غیر نقدی در زمینه تأمین پوشاک، مواد غذایی، خدمات مسکن شامل خرید و ساخت، ودیعه، کمک های درمانی، مساعدت های فرهنگی شامل تجهیزات آموزشی، فرهنگی اعزام به مشهد مقدس و مساعدت برای کمک به تامین جهیزیه ایتام را نیز عهده دار شوند.
صیادی یادآورشد: 90 درصد ایتام تحت حمایت استان بالای 6 نفر حامی دارند و بخش قابل توجهی از مشکلات معیشتی آنان از محل مبلغ واریزی حامیان مرتفع می شود.
7389/ 6128 * خبرنگار: نسرین رحیمی ** انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.