به گزارش ایرنا، معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین روز پنجشنبه در افتتاحیه این طرح که در صحن امامزاده سلطان سیدمحمد (ع) قزوین برگزار شد، افزود: طرح خادم تلاشی دسته جمعی برای آموزش تمام خانواده ها است که با هدف تغییر رفتار آنان در جهت آمادگی در برابر حوادث اجرا می شود.
بتول رسولی اضافه کرد: خوشبختانه قزوین دومین استانی است که این طرح را آغاز کرده و محله آخوند نیز به عنوان نخستین محله برای اجرای آن انتخاب شده تا طی 4 سال تمام محله های استان از آموزش های این طرح بهره مند شوند.
وی ادامه داد: قرار است با اجرای این طرح 30 درصد جمعیت کشور از آموزش های مربوط به آن که توسط اعضای جوان، داوطلب و مشارکت اهالی محله های مختلف اجرا می شود، بهره مند شوند.
رسولی با اشاره به نحوه اجرای این طرح یادآور شد: در قالب طرح خادم افراد آموزش دیده که نیمی از آنها را اهالی محله و نیمی دیگر را نیز امدادگران و جوانان جمعیت هلال احمر تشکیل می دهند با 12 مرتبه مراجعه ماهانه به صورت گروه های دو نفره، ابتدا اطلاعاتی از خانواده ها گرفته و سپس با مراجعه دوباره، خانواده ها را در زمینه مواجهه با حوادث آموزش دهند.
به گفته وی، عبادت در واقع یکی از وظایف اصلی انسان ها در برابر خداوند است و هیچ عبادتی بالاتر از امدادرسانی به انسان ها نیست که امیدواریم جمعیت هلال احمر با اجرای این طرح بتواند خدمت خوبی به مردم و به جای آوردن این عبادت بزرگ، ارائه دهد.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین، آموزش و آمادگی را فرصتی ارزشمند برای ظرفیت سازی و توانمندسازی افراد در مواجهه با حوادث دانست و افزود: با توجه به موقعیت حساس و شرایط حادثه خیزی این استان، می توان با آموزش های مفید در این زمینه حتی یک نفر را که شده از خطرهای ناشی از حوادث نجات داد.
در پایان این مراسم طرح ملی خادم با مراجعه نمادین به درب یکی از منازل در محله آخوند به طور رسمی کلید خورد.
7388/8054* خبرنگار: پریسا نوروزی** انتشار دهنده: رضا اسدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.