به گزارش ایرنا، آرش نورآقایی سه شنبه شب در کارگروه گردشگری استان قزوین که در استانداری برگزار شد، افزود: کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری 2017 رویدادی بزرگ است که کشور ما میزبانی بیش از 300 راهنمای گردشگری از 45 کشور جهان را عهده دار خواهد بود.
وی ادامه داد: این کنوانسیون فرصت مناسبی است تا کشور ما در عالی ترین سطح به دنیا معرفی شود و در واقع راهنمایان حاضر در این رویداد بین المللی در نقش سفیران گردشگری ظاهر می شوند.
این مسئول با اشاره به اینکه ایران طی 2 سال گذشته برای نخستین مرتبه توانست میزبانی از راهنمایان گردشگری جهان را کسب کند، اضافه کرد: در صورتی که بخش دولتی به این مساله ورود پیدا می کرد متقبل هزینه های بسیاری زیادی می شد اما ما با هزینه های بسیار پائین موفق به انجام این کار شدیم تا جایی که یکی از میهمانان ما در این بخش طالب ریفائی، دبیرکل سازمان گردشگری است.
به گفته وی، در 34 سال گذشته که این کنوانسیون 16 دوره گردشگری در جهان را برگزار کرده هرگز مقام عالی رتبه ای در آن حضور نداشته و ایران برای نخستین مرتبه شاهد حضور این مقام عالی در کشور خود است.
نورآقایی در ادامه با اشاره به برگزاری رویداد مهم حضور راهنمایان گردشگری جهان طی 25 روز آینده در کشور ما، افزود: شاید حضور گردشگران خارجی را در مقاطع مختلف در کشور خود شاهد بوده ایم اما ورود این تعداد گردشگر با اقامت 13 روز در مناطق مختلف کشور، رویداد بی نظیری است و امیدواریم میزبانان شایسته ای برای آنان باشیم.
وی یادآور شد: نخستین مقصد سفر راهنمایان گردشگری از 45 کشور جهان، شهر قزوین است.
این مسئول با تشکر از حمایت انجمن صنفی راهنمایان گردشگری قزوین، شهرداری، مدیرکل میراث فرهنگی و مسئولان استان قزوین، یادآور شد: باید از این فرصت به نحوه شایسته استفاده کرد چرا که فضای جدیدی برای معرفی هرچه بهتر کشورمان فراهم شده که باید نهایت استفاده از آن به عمل آید.
وی با اشاره به اینکه برخی از شهرهای در مسیر گردشگری ما از جمله قزوین، زنجان و همدان تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته اند، ادامه داد: امیدواریم با توجه به ظرفیت های طبیعی و فرهنگی موجود بتوانیم سهم کوچکی را برای پیشرفت و رونق گردشگری در تمامی شهرهای کشورمان رقم بزنیم.
نورآقایی، شعار امسال سازمان جهانی گردشگری را 'توسعه گردشگری برای توسعه پایدار است' دانست و گفت: خوشبختانه کشور ما نیز عضو این سازمان بوده و ما برای نخستین مرتبه میزبان گردشگران دنیا در سال توسعه پایدار هستیم.
وی در پایان اضافه کرد: مردم قزوین بدون شک میزبانی شایسته برای گردشگران جهان خواهند بود و به مسئولان این استان توصیه می شود که بیشترین بهره مندی را از حضور راهنمایان گردشگری جهانی در مدت اقامتشان در این شهر ببرند.
7389/8054*خبرنگار: نسرین رحیمی** انتشار دهنده: رضا اسدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.