به گزارش ایرنا، علی محمد پورکریم بعدازظهر سه شنبه در نشست بررسی وضعیت مسکن مهر استان و پرسش و پاسخ پیرامون آن، افزود: از مجموع 50 هزار واحد مسکن مهر این استان 5 هزار و 600 واحد مربوط به شهرهای زیر 25 هزار نفر و مابقی آن نیز مربوط به شهرهای بالای 25 هزار نفر است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 41 هزار و 930 واحد از مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر استان تکمیل و افتتاح شده، اضافه کرد: حدود 21 هزار واحد مسکن مهر این استان در دولت یازدهم تکمیل و به متقاضیان واگذار شده و 2 هزار واحد دیگر نیز تا بهمن ماه سال جاری آماده واگذاری می شود.
پورکریم ادامه داد: یک هزار و 959 واحد از طرح مسکن مهر در قالب تعاونی و قراردادهای سه جانبه نیز سال آینده تکمیل و بهره برداری می شود.
وی با اشاره به واحدهای احداث شده در شهرهای بالای 25 هزار نفر استان، گفت: 3 هزار و 397 واحد در آبیک، 2 هزار و 295 واحد در تاکستان، 28 هزار و 215 واحد در محمدیه، 4 هزار و 742 واحد در الوند و 5 هزار و 809 واحد در قزوین تاکنون احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه 197 واحد مسکن مهر مربوط به خانوارهای دارای 2 معلول در قزوین نیز امسال آماده واگذاری می شوند، افزود: 5 هزار و 532 واحد از مسکن مهر استان به خانواده های تحت حمایت سازمان بهزیستی، کمیته امداد و زنان سرپرست خانوار اختصاص دارد که در مجموع 13 درصد کل واحدها را شامل می شود.
پورکریم با اشاره به اینکه استان قزوین به لحاظ کمی و کیفی اجرای مسکن مهر از استان های پیشرو و ممتاز کشور است، گفت: پرونده واحدهای مسکن مهر شهر الوند بسته شده و در شهر تاکستان نیز با افتتاح 96 واحد در بهمن ماه سال جاری، این طرح به پایان می رسد.
به گفته وی، در آبیک نیز وضعیت یک تعاونی با 140 واحد به دلیل اختلاف در هیات مدیره آن نامشخص بوده که در صورت رفع آن، شاهد بسته شدن پرونده مسکن مهر در این شهرستان خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هزینه های زیربنائی در مسکن مهر، یادآور شد: تاکنون 400 میلیارد ریال برای انجام خدمات زیربنائی در شهرک های مسکن مهر استان هزینه شده که 307 میلیارد ریال آن توسط اداره راه و شهرسازی و مابقی آن نیز توسط سایر دستگاه ها و بخش خصوصی صورت گرفته است.
پورکریم با بیان اینکه انجام عملیات زیربنائی در این شهرک ها توسط دستگاه های متولی و برخی عملیات روبنائی نیز توسط اداره راه و شهرسازی انجام شده، اضافه کرد: علی رغم آنکه انجام خدمات بهداشتی، آموزشی، مسجد و کلانتری این شهرک ها در تعهد اداره راه و شهرسازی نبود اما ما براساس حس وظیفه وارد این موضوع ها نیز شدیم.
وی ادامه داد: در سایت های مسکن مهر استان کار احداث 20 مدرسه را آغاز کردیم که 2 مدرسه در آبیک به بهره برداری رسیده و 7 مدرسه نیز در شهرک مهرگان توسط این اداره کل و آموزش و پرورش تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: این در حالی است که 2 باب مسجد در بوئین زهرا و آبیک، 2 مسجد در تاکستان و سه مسجد نیز در مهرگان مورد بهره برداری قرار گرفته و 6 درمانگاه و 2 سالن چند منظوره ورزشی نیز در سایت مهرگان تکمیل و افتتاح شده است.
وی افزود: در شهرک مهرگان همچنین یک ساختمان آتش نشانی، یک جایگاه پمپ بنزین در حال تجهیز، یک جایگاه CNG و 7 عابر بانک نصب و در حال ارائه خدمات به ساکنان این شهرک هستند.
پورکریم با بیان اینکه طرح مسکن مهر استان قزوین به دلیل گستردگی و حجم آن، کار بزرگی بوده و نباید تنها به نواقص و کاستی های آن اشاره کرد، گفت: به جای تکیه بر وجود ضعف و کمبودهای این طرح، نقاط قوت و محاسن آن باید مشاهده و در راستای رفع نواقص آن نیز اقدام کرد.
6101/8054* خبرنگار: هادی درزی رامندی** انتشار دهنده: رضا اسدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.