منوچهر مهرام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح بیمارستان های مستقل از حدود ۲ سال قبل در وزارت بهداشت مطرح و ابلاغ شد.

وی اضافه کرد:هدف از ایجاد بیمارستانهای مستقل، اعطای اختیارات بیشتر به روسا و مدیران بیمارستان‌ها و کاهش بوروکراسی‌های رایج است تا خود بیمارستانها مستقل از دانشگاه بتوانند سیستم خود را به لحاظ اداری و مالی و تامین دارو و ملزومات مصرفی و تجهیزات اداره کنند.
مهرام ادامه داد: سال گذشته مرکز آموزشی درمانی ولایت به عنوان اولین بیمارستان دانشگاه به بیمارستان مستقل تبدیل شد و به زودی نیز مرکز بوعلی استقلال خواهد یافت.
وی گفت:این اقدام کار مدیریت بیمارستان را راحت‌تر می کند و امیدواریم بتواند بر رضایت مندی بیماران و کارکنان تاثیرگذار باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص تشکیلات این بیمارستان‌ها نیز گفت: در بیمارستان مستقل یک هیات عامل و یک مدیرعامل بیمارستان را طبق موافقتنامه تحویل گرفته و با موافقتنامه بین مدیرعامل و رئیس دانشگاه، بیمارستان به آنها تحویل می‌شود.
مهرام با بیان اینکه بیمارستان‌های مستقل اختیارات مالی و پرسنلی را در اختیار دارند اما زیر نظر دانشگاه هستند،افزود: از نظر هزینه خدمات درمانی نیز، تعرفه ها برای بیماران کاملا دولتی بوده و تفاوتی با قبل ندارد.

مرکز آموزشی درمانی بوعلی از قدیمی ترین بیمارستان های قزوین است که در حال حاضر با ۲۷۵ تخت به بیماران خدمات ارایه می‌کند. 

دانشگاه علوم پزشکی قزوین دارای ۹ مرکز آموزشی درمانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.