معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز یکشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات بانکی سرمایه‌گذاران گلخانه‌ای نودهک افزود: شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان در هزار هکتار عملیاتی می شود که از این میان زیرساخت ۷۱ هکتار آن فراهم شده و آماده واگذاری است.

حمیدرضا تبسمی با بیان اینکه ۵۱ قطعه گلخانه در این شهرک برای واگذاری به سرمایه‌گذاران مهیا شده است،اظهار داشت: تسهیلات لازم برای احداث و رونق این شهرک گلخانه‌ای تدارک دیده شده و آماده پرداخت به متقاضیان دارای شرایط است.

وی به ثبت ۳۰ طرح مطرح شده در کارگروه استانی اشاره کرد و گفت: طرح‌های اعلام شده همگی با تصویب کارگروه به بانک معرفی شده و از این تعداد نیز هفت طرح از بانک‌های عامل استان بازگشت خورده است.

تبسمی، طرح‌های در حال تکمیل مدارک برای دریافت تسهیلات را ۲۳ مورد عنوان کرد و اظهار داشت: با پرداخت تسهیلات و شروع به کار گلخانه‌های نودهک تاکستان ۱۹۶ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قزوین، خاطرنشان کرد: ۲۷ هکتار از اراضی نودهک تاکستان برای اجرای طرح‌های گلخانه‌ای مصوب شده و برای واگذاری به سرمایه‌گذاران به بانک ها معرفی شده است.

هم اکنون در استان قزوین ۱۰۴ واحد گلخانه ای وجود دارد که تا سال گذشته ۶۳ واحد آنها فعال و ۴۱ واحد آنها نیز غیرفعال بوده است. 

در حال حاضر عمده تولید واحد گلخانه ای مربوط به محصولاتی چون خیار،گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، انواع سبزیجات و سیفی جات است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.