منوچهر مهرام روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آنفلوآنزا از بیماریهای شایع فصل پاییز و زمستان است که با علایمی مانند تب ، بی حالی و درد بدن و همچنین سرفه‌ شروع می شود و در مراحل پیشرفته تر ممکن است علایم دیگری مانند سرفه شدید و اسهال خونی را هم به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: بیماری آنفلوانزا هر ساله تعدادی کشته دارد اما امسال زودتر و با شدت نسبتا بیشتری از سال های قبل آغاز شده است.

مهرام ادامه داد: در بیمارانی که علایم آنفلوانزا در آنها دیده می‌شود بلافاصله پس از نمونه‌گیری و قبل از دریافت جواب،باید درمان را شروع شود تا از شدت بیماری کاسته شود.

وی در خصوص تزریق واکسن آنفلوانزا نیز گفت: تزریق این واکسن برای همه مردم لازم نیست اما  برای کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای مثل قلبی و عروقی، ریوی و نقص سیستم ایمنی دارند و همچنین برای سالمندان و همه کسانی که پزشک تزریق این واکسن را برای آنها تجویز کرده، ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: در صورتی که مادر بارداری به آنفلوآنزا مبتلا شود به علت مشکلات تنفسی ناشی از این بیماری برای مادر خطرناک بوده و ممکن است به مرگ مادر منجر شود.

مهرام به مردم توصیه کرد که جهت جلوگیری از این بیماری، بهداشت فردی از جمله شست و شوی مکرر دست ها، گرفتن جلوی دهان به هنگام سرفه و خودداری از تماس دست با چشم، بینی و دهان را رعایت کنند.

بنا بر اعلام مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  امسال استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و غربی، کرمانشاه، سمنان، اصفهان، گلستان و قزوین از نظر ابتلا به آنفلوانزا بیشترین درگیری را داشته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.