علیرضا خزائلی مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین روز شنبه در این خصوص گفت: در راستای معرفی ظرفیتهای مناطق مختلف روستایی استان ، آشنایی گردشگران با فرهنگ، آداب و رسوم ، خوراک و صنایع دستی بومی روستاها و افزایش اشتغالزایی جوامع محلی ،  مجوز ایجاد دو اقامتگاه بومگردی در روستاهای وربن و گازرخان منطقه الموت شرقی صادرشد .

خزائلی با بیان اینکه اقامتگاه بومگردی کدخدا واقع در روستای وربن با سرمایه‌گذاریسرمایه گذاری ۷۰۰ میلیون ریال با دریافت تسهیلات وام اشتغال روستایی(کارا) راه اندازی می شود،اظهار داشت: این مرکز اقامتی با ۴ اتاق دارای ظرفیت پذیرش ۲۰ مسافر و زمینه اشتغالزایی برای ۴ نفر را داراست.

وی افزود: راه اندازی اقامتگاه بومگردی شکوفه‌های گیلاس واقع در روستای گازرخان نیز با سرمایه گذاری سرمایه گذاری ۴ هزار میلیون ریالی و استفاده از  تسهیلات اشتغال روستایی(کارا) آغاز شده که دارای ۴ اتاق خواهد بود و زمینه اشتغالزایی برای ۳ نفر و ظرفیت پذیرش برایا ۲۴ مسافر را داراست.

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی قزوین تصریح کرد: استان قزوین به دلیل برخورداری از جاذبه‌های متنوع و چشم اندازهای منحصر به فرد طبیعی  در مناطق روستایی دارای ظرفیت مناسبی برای ایجاد و توسعه اقامتگاههای بومگردی است و متقاضیان زیادی هم جهت احداث این نوع اقامتگاه  در مناطق روستایی به ویژه منطقه الموت وجود دارد که طرح های ارائه شده توسط این افراد پس از بررسی  و تائید کارشناسان کمیته فنی میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان به لحاظ دارا بودن استانداردهای ضوابط ایجاد اقامتگاههای بومگردی، مجوز ایجاد دریافت کرده و پس از بهره برداری به ظرفیت مراکز اقامتی استان اضافه خواهند شد.

خزائلی یادآور شد :  ساکنین بومی مناطق مختلف روستایی  که تمایل به بهره برداری از منازل شخصی با استانداردهای اقامتگاه های بوم گردی را دارند؛ می توانند جهت کسب آگاهی و اطلاعات تکمیلی به کارشناسان حوزه سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین مراجعه نمایند.

الموت منطقه ای شامل 2 بخش غربی و شرقی برخورداری از طبیعتی بکر و کوهستانی است که در شمال شرقی استان قزوین قرار دارد.

در حال حاضر ۹ اقامتگاه بومگردی در منطقه الموت و شهرستان آبیک با مجوز رسمی از  میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین در حال ارائه خدمات به گردشگران ورودی به استان و علاقمندان به گردشگری روستایی هستند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.