فاطمه خمسه روز شنبه در نشست کارگروه آب وکشاورزی که باحضور مدیران کل استانداری و دستگاه های اجرایی استان قزوین برگزار شد،افزود: افرادی که در این بخش سرمایه گذاری می کنند با علاقه و با هدف ایجاد اشتغال و همچنین رونق تولید وارد می شوند.

وی در ادامه خواستار تسریع در روند پرداخت تسهیلات به طرح های کشاورزی در احداث گلخانه شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: شهرک گلخانه ای نودهک با هدف هدایت و جذب سرمایه گذار در این شهرک و تولید محصول در محیط گلخانه ای احداث شده است.

 وی اظهار داشت: این مجتمع گلخانه ای به عنوان بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور در وسعتی بیش از یک هزار هکتار در نودهک تاکستان در حال احداث است که فاز اول آن به وسعت ۷۱هکتار آماده واگذاری است.

به گفته وی این شهرک از مصوبات سفر ریاست جمهوری اسلامی است که در حال حاضر  زیر ساخت لازم برای جذب سرمایه گذار در این شهرک اجرا شده است.

خمسه همچنین گفت: توسعه گلخانه و تولید محصول در فضای بسته در محیط گلخانه از اهداف وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: در مجموع ۵۱ قطعه از فاز نخست شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان برای واگذاری به سرمایه گذاران فراخوان شده بود که از این میزان تاکنون ۳۹ قطعه واگذار و در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین اضافه کرد: مهم ترین بخش برای سرمایه گذاری مربوط به گلخانه، واحدهای تولیدی و اجرای سیستم های آبیاری نوین است.

خمسه یادآور شد: همچنین طرح مطالعاتی فاز دوم این مجتمع در سطح ۱۰۰ هکتار در دست تهیه است.

 وی اظهار داشت: طی ۲ سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه تسریع در روند راه اندازی شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان انجام شده است.

خمسه همجنین گفت: باید نارضایتی سرمایه گذار را پایین اورد و شرایط را  برای جذب سرمایه گذار در این بخش فراهم کرد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.