هدایت الله جمالی پور روز شنبه در آئین تودیع و معارفه مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد،افزود: نماز جمعه سنگری برای حفاظت از دین است و نباید هیچ گاه جایگاه آن تضعیف شود.

وی با بیان اینکه همه باید خود سرباز مکتب نماز جمعه بدانیم،اظهار داشت: پایه اصلی انقلاب اسلامی ما بر ارزش های دینی از جمله آئین های عبادی و سیاسی معرفت بخش نماز جمعه استوار است.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: هر قدر نماز جمعه های ما پرشور تر باشد این موضوع برای دشمن ناامیدکننده است بنابراین مشارکت در نماز جمعه را باید علاوه بر اینکه باید یک فریضه دینی دانست، حرکتی برای تضعیف دشمنان اسلام بدانیم.

جمالی پور با اشاره به اهمیت حیاتی انسجام و وحدت در جامعه اسلامی و نقش ائمه جمعه در این خصوص،اظهار داشت: نمازهای جمعه عاملی برای تقویت اتحاد و وحدت بین امت اسلامی هستند و از این رو نیز از اهمیت بالایی برخوردارند.

وی با بیان اینکه رابطه تنگاتنگی بین مسجد و نماز جمعه با مسایل درون جامعه وجود دارد،اظهار داشت: هرچه شاهد صفوف بهم فشرده و باشکوه نمازهای جمعه و جماعت باشیم به همان میزان شاهد کاهش مسایل و آسیب های اجتماعی مختلف در جامعه خود خواهیم بود چرا که نماز به خودی خود دارای نقشی اصلاح کننده است.

استاندار قزوین با بیان اینکه ائمه جمعه پدران معنوی شهرها هستند و پایگاه نماز جمعه فراجناحی است،اظهار داشت: هر چقدر چتر معنوی بیشتری از سوی امامان جمعه بر سر اجتماع باشد، این موضوع آثار و برکات مبارکی را برای مردم در پی دارد و همچنین موجب حفاظت از ارزش های انقلاب می شود.

در پایان این نشست از خدمات حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب تجلیل و حجت الاسلام حسن دهقان نژاد به عنوان مسئول جدید شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.