بیشترین مراجعات به خاطر هزینه‌های معیشت و درمان، اشتغال، مسکن و تشکیل پرونده در رابطه با امور بهزیستی بود که توسط کارشناسان این اداره کل راهنمایی‌های لازم انجام شد.
مدیرکل بهزیستی قزوین در حاشیه این برنامه به خبرنگار ایرنا گفت: پاسخگویی به مطالبات افراد کم توان و تلاش برای توانمند ساختن آنها از نعمت‌های بزرگ الهی است که باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.
علیرضا وارثی افزود: امروز بهزیستی نه تنها به معلولان و افراد کم توان خدمت ارائه می‌کند، بلکه با بررسی‌های دقیق و کارشناسی در خط مقدم کاهش آسیب‌های اجتماعی قرار دارد.
وی با اشاره به ارایه بیش از ۵۰ نوع خدمات به مددجویان افزود: هدف از استقرار میز خدمت ارتباط مستقیم با مردم، دسترسی بی واسطه مردم به مدیران بدون دریافت وقت قبلی و  تکریم نماز گزاران و مراجعان است.

وارثی ادامه داد: هم اکنون  ۲۴ هزار و ۷۰۰ مددجو با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان قزوین هستند که از خدمات مختلف استفاده می کنند.
وی اظهار داشت : در حوزه خدمات روزانه ، کار درمانی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، توانبخشی، ویزیت در منزل، نگهداری از معلولان و سالمندان، تامین وسایل توانبخشی، تامین مسکن، حمایت بیمه ای و اشتغال، مهارت آموزی و حرفه آموزی برای مددجویان پیش بینی شده که توسط همکاران ارائه می شود.
وارثی با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی روستاها در طرح CBR توانبخشی مبتنی بر جامعه  افزود: هم اینک هفت هزار و ۶۰۰ معلول روستایی تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.
میز خدمت با هدف تقویت ارتباط مدیران با مردم و رسیدگی به مشکلات شهروندان هر هفته با حضور مدیران یک دستگاه در مصلای نماز جمعه شهر قزوین برپا می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.