مدیرکل بهزیستی استان قزوین در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این کمک هزینه در قالب ماده ششم قانون جامع حمایت از معلولان به 255 خانوار شهری و 50 خانوار روستایی پرداخت شده است.
علیرضا وارثی افزود: در حال حاضر نیز 380 خانوار شهری و 149 خانوار روستایی دومعلولی در استان پشت نوبت دریافت این کمک‌ها قرار دارند.

وی اضافه کرد: البته کمک هزینه بلاعوض تهیه مسکن به 70 نفر از دیگر گروه های جامعه هدف بهزیستی نیز به مبلغ یک میلیارد و 730 میلیون نفر داده شده است.
وارثی ادامه داد: در قالب همین فصل از قانون جامع حمایت از حقوق معلولان ، بهزیستی قزوین متعهد به ساماندهی مسکن سه هزار و 902 نفر از گروه‌های هدف است که تاکنون از این تعداد 2 هزار و 321 مسکن به این افراد واگذار شده است.

وی در ادامه با اشاره به یکی دیگر از بندهای این قانون در حمایت از معلولان اضافه کرد: این افراد بر اساس ماده 23 از معاضدت حقوقی و وکیل رایگان بهره‌مند می‌شوند که در این راستا سال گذشته برای حدود 300 نفر این خدمات از سوی دادگستری و کانون وکلای دادگستری ارایه شد.

وارثی اظهار داشت:ماده ششم از فصل سوم این قانون ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف شده است پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان را به گونه‌ای تامین کند که علاوه بر تامین خدمات درمانی مورد نیاز این افراد، خدمات توانبخشی جسمی و روانی افراد دارای معلولیت را پوشش دهد.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: در این راستا برای 16 هزار مددجوی تحت پوشش این اداره کل دفترچه درمانی صادر شده است.
24 هزار و 700 معلول در استان قزوین شناسایی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.