این دیدار که عصر امروز در سالن جلسات استانداری قزوین روی داد، فعالان سیاسی اصولگرا به اهمیت مشارکت سیاسی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخته و انتظارات خودشان را مطرح نمودند.
اجرای درست و صحیح وظایف هیاتهای نظارت و اجرایی انتخابات، تحزب گرایی، ایجاد مشارکت سیاسی و شایسته سالاری از عمده مطالباتی بود که از سوی احزاب اصولگرا عنوان شد.

ضرورت شایسته سالاری و اجرای سیاست‌های دولت

استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: نظر من در مورد انتخابات مجلس، همان نظر رهبری است و در مورد حق الناس بودن آراء انتخابات اعتقاد دارم که نباید اجازه داد حتی یک رای جابه‌جا یا تضییع شود.
هدایت الله جمالی پور با بیان اینکه در انتخاب اعضای هیات نظارت و اجرایی، اشخاص امینی برگزیده شده‌اند، اظهار داشت: بنده خود ناظر روند انتخابات هستم و همچنین به ستاد انتخابات استان اعم از هیات‌های نظارت و اجرایی تاکید کردم که فقط به دنبال رعایت قانون و حق الناس باشند و در طول ایام انتخابات اصل بی‌طرفی را رعایت کنند.
وی در ادامه سخنان خود به پرهیز از اختلافات و تفرقه افکنی در جامعه اشاره کرد و گفت: امام راحل همیشه تاکید داشتند که اگر روزی بین مردم و مسئولان اختلاف بیافتد، شرایط سختی در جامعه حاکم می‌شود و ما امروز وظیفه داریم که با وجود اختلافات سلیقه‌ای و جناحی نگذاریم که این اختلافات باعث شاد کردن دشمنان نظام و انقلاب شود.
جمالی پور در مورد جناحی‌گری نیز عنوان داشت: من فرد مستقلی هستم و به همان میزان که اصلاح طلبم و با فعالان این جناح در ارتباط هستم، با جناح‌های راست نیز ارتباط دوستی دارم و بیشتر فعالان اصولگرا را از نزدیک می‌شناسم؛ بنابراین اینطور نیست که چون خود دارای تفکر سیاسی هستم، تفکر سیاسی مقابل نادیده گرفته شود.



استاندار قزوین در خصوص تصدی مسئولیت‌ها در استان تصریح کرد: برای من بین اصلاح طلب و اصولگرا تفاوتی در گرفتن مسئولیت وجود ندارد و هرکسی که بتواند متعهد، متدین، پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی و دنبال کننده سیاست‌های دولت و نظام باشد، صلاحیت دارد که مسئولیتی را بپذیرد. 
جمالی پور در مورد ویژگی سیاسی استان قزوین نیز گفت: این استان به تبعیت از فضای کشور دچار سیاست زدگی شده است، درحالی که همه جریانات و احزاب باید به جای منافع شخصی به دنبال ارتقاء منافع نظام بوده و تلاش کنند تا با حفظ منافع ملی مشکلات اجتماعی مرتفع شود.
مقام ارشد اجرایی استان قزوین با بیان اینکه امروز مسئولیت قبول کردن کار بسیار دشواری است، اظهار داشت: در شرایطی که دشمن تمام مرزهای ایران را بسته و تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی اعمال می‌کند، توسعه و پیشرفت کار بسیار دشواری است که جز با اقتصاد مقاومتی، همگرایی و وحدت در جامعه حاصل نمی‌شود.
جمالی پور به وضعیت سیاسی کشور در اوایل انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی جامعه سرشار از محبت و همدلی بود و در دوران جنگ تمام ادیان و اقوام در کنار یکدیگر به دفاع از کشور پرداختند، اما متاسفانه امروز کار به جایی رسید که به سمت بداخلاقی‌ها رفتیم و سرمایه‌های اجتماعی در سایه همین منفعت طلبی‌ها مغفول مانده است.
استاندار قزوین به پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام راحل (ره) اشاره کرد و گفت: دلیل اینکه بزرگان اسلام قبل از امام نتوانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند، نبود اعتماد دوطرفه بین مردم و تفکر انقلابی بود که امام راحل موفق شد این اعتماد را محقق سازد.
استان قزوین دارای ۶۸ حزب سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب فعال است که از این میان ۴۸ حزب بروزرسانی شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.