ابراهیم مبارک قدم روز چهارشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری در استان قزوین افزود: در حال حاضر در 13 شهر استان قزوین در مجموع هزار و 438 هکتار بافت ناکارآمد شهری شناسایی شده که تقریبا 20 درصد مساحت شهرهای استان قزوین را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه 31 هزار خانوار که 15 درصد خانوارهای شهری استان قزوین را تشکیل می‌دهند در این محلات زندگی می کنند اضافه کرد: در قزوین بخشی از بافت فرسوده شهر منطبق با بافت تاریخی بوده و نیاز است میراث فرهنگی در خصوص بازآفرینی آن به ما کمک کند.

مبارک قدم ادامه داد:در یک اقدام مشترک با دستگاه های دیگر 10 محله در شهر قزوین شامل سردار، بلاغی، امامزاده حسین(ع)، راه آهن، دیمج، لالوها، هادی آباد و نشاط با 455 هکتار و 130 هزار جمعیت دارای طرح‌های بازآفرینی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص وضعیت این طرح‌ها گفت: هم اکنون وضعیت طرح سردار در مرحله مطالعه بوده، مطالعه محله بلاغی انجام شده، مطالعه امامزاده حسین آماده شده و در حال تملک است، محله دیمج نیازمند بازنگری است و بقیه نیز مطالعات آنها انجام شده و میتوانند عملیاتی شوند.

مبارک قدم در خصوص بهسازی معابر بافت های فرسوده شهری نیز گفت: در سال 97 قیر به میزان 430 تن تخصیص یافت که البته در شهرهایی مانند اقبالیه دیگر نتوانست از سهمیه خود استفاده کند.

وی با بیان اینکه در سال 98 نیز با مدیریت استانی معابری که نیازمند آسفالت هستند احصا شد گفت: امسال با هماهنگی امور شهری هزار و 130 هکتار از معابر نیازمند قیر احصا شده که هنوز اعتبارات کاملا تخصیص نیافته است.

مبارک قدم یادآور شد: در حال حاضر 25 پروژه در قالب منابع بازآفرینی شهری در استان تعریف شده که برخی از آنها جزو طرح های نیمه تمام بوده  و تکمیل آنها نیازمند24 میلیارد ریال است.

وی اظهار داشت:اجرا و تکمیل مجموع این 25 طرح در گرو  75 میلیارد ریال اعتبار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین همچنین در خصوص طرح ساماندهی امامزاده حسین(ع) نیز گفت: برای اجرای این طرح باید 153 قطعه تملک شود که تاکنون 70 قطعه آن باقی مانده است.

وی یادآور شد: باید مبلغ 600 میلیارد ریال از سوی دستگاه‌هایی مانند شهرداری، راه و شهرسازی، شرکت بازآفرینی و اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی برای اجرای این طرح تعلق گیرد که تاکنون 200 میلیارد ریال از آن هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: به علت طولانی شدن اجرای این طرح و تاخیر در تملکات، این محله دچار ناامنی شده و اهالی آن نیز نارضایتی جدی از این وضعیت دارند از این رو باید بخشی از آن  همانند آزادسازی محوطه صحن امامزاده تکمیل کرد و منابع برای تملک بقیه قطعات افزایش یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.