هدایت الله جمالی‌پور روز چهارشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری افزود: طرح بازآفرینی یکی از تاکیدهای جدی رئیس جمهوری است و همه دستگاه ها را مکلف کرده تا با تمام توان در کنار راه و شهرسازی این طرح را به سرانجام برسانند.

وی اضافه کرد: قزوین در این بخش پیشرو بوده و گام‌های خوبی برای تعیین محلات و آزادسازی برداشته که توانسته بستر تداوم کار را فراهم کند.

جمالی پور ادامه داد: هادی‌آباد به عنوان محله‌ای بحران خیز و مستعد آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین اولویت‌های استان قزوین در بازآفرینی شهری است که امیدواریم با تخصیص 100 میلیارد ریال پول باقی مانده برای تملک کل مجموعه بازآفرینی آن با سرعت بیشتری انجام شود.

وی گفت: تاکنون بالای 80 درصد تملک و آزادسازی قطعات در این محله انجام شده که البته باید برای مسکن ساکنان آنها هم کاری کنیم تا از بروز آسیب بیشتر جلوگیری شود.

استاندار در خصوص طرح ساماندهی امامزاده حسین(ع) نیز گفت: گاهی یک سری تصمیم‌هایی برای امامزاده ها گرفته می‌شود و بعد از آن بسیاری مشکلات و نارضایتی برای مردم ایجاد می‌کند بنابراین باید در اجرای چنین طرحهایی کاری کرد که مردم متضرر نشوند.

استاندار افزود : طرح ساماندهی امامزاده حسین(ع) نیازمند تغییر و بازنگری با رویکرد اقتصادی و درآمدزایی است تا با درآمد حاصل از تغییر کاربری بخشی از مشکلات آن برطرف و بازتولید ثروت شود.

استاندار یادآور شد: در مکان‌های دیگر هم مانند سردار و پنبه ریسه ظرفیت‌ها برای بازآفرینی آماده است و دستگاههای مربوط امور این بخش‌ها را انجام می‌دهند.

وی یادآورشد: برای تسریع در پروژه‌ها بهتر است اعتبارات به صورت استانی تخصیص و اختیارات استان ها بیشتر شود.

جمالی پور افزود: نظام بودجه ریزی باید به گونه ای اصلاح شود که پیش بینی برنامه‌ها و تخصیص اعتبارات با واقعیت انطباق یابد و تا درصد زیادی عملیاتی شود.

شهرهای کوچک قزوین نیازمند سهمیه مازاد قیر هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: از 25 شهر استان قزوین حدود هشت شهر بیش از 40 درصد کوچه ها کاملا خاکی است و شهرداری‌های آنها نیز درآمد بالایی ندارند که قیر تهیه کنند بنابراین نیاز است سهمیه مازاد به آنها اختصاص یابد.

علی فرخزاد افزود:استان قزوین در زمینه بازآفرینی بافت فرسوده نسبتا عملکرد خوبی داشته و حداقل توانسته از ایجاد و توسعه بافت فرسوده جدید جلوگیری کند.

وی با اشاره به طرح بازآفرینی محلاتی چون امامزاده حسین(ع) و سردار اضافه کرد: 200 تا 250 میلیارد تومان از اعتبارات دولت و شهرداری در این محلات هزینه شده اما با این وجود طرح های آنها ناقص مانده و بدتر از قبل موجب نارضایتی مردم شده است و از این رو باید با اصلاح این وضعیت و برنامه ریزی مناسب رضایت ساکنان را نیز جلب کرد.

فرخزاد با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز افزود: در این طرح نیز دستگاه‌های اجرایی باید زمین‌های مازاد خود را با شرایطی که فراهم شده به سازمان ملی مسکن اعلام کنند تا در جهت ساخت مسکن برای کارکنانشان مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.