مهدی بخشنده روز چهارشنبه در مراسم افتتاح و راه‌اندازی  کمیسیون فرآورده‌های نفتی استان قزوین افزود: کشور آفریقا بازار بسیار خوبی دارد و در این رابطه وزارت امور خارجه نیز همکاری و مساعدت کرده تا حضور فعالان اقتصادی کشور در مناطق غربی و مرکزی این قاره پررنگ‌تر از گذشته باشد.

این مسئول به تشکیل میز کشورهای آفریقایی نیز اشاره کرد و گفت: وجود پالایشگاه نایروبی کنیا دلیل مهمی است کمیسیون فرآورده‌های نفتی از این به بعد با توسعه خویش را به این سمت هدایت کند تا اقدامات فراملی رقم بخورد.

وی با بیان اینکه شکل غایی کمیسیون فرآورده‌های نفتی باید تشکیل انجمن باشد، اظهار داشت: روند کار در اتاق و اتحادیه صادرکنندگان قزوین از گذشته بر محوریت کشوری بوده و لازم است که کمیسیون فرآورده‌های نفتی نیز چنین رویکردی را در پیش بگیرد.

بخشنده همچنین تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی کمیسیون فرآورده‌های نفتی این امکان را دارد که میزبان مسئولان کشوری باشد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: توسعه صنایع چرم سازی، جلوگیری از برخوردهای غیرقانونی در حوزه صادرات و واردات فرآورده‌های نفتی، انتقال تکنولوژی و فناوری به کشورهای بین المللی از عمده مواردی است که می‌تواند توسط کمیسیون فرآورده‌های نفتی تحقق یابد.

اتاق بازرگانی قزوین دارای هفت کمیسیون تخصصی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.