وهاب میزانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه روزانه 750 هزار سفر درون شهری در قزوین انجام می شود،افزود: رفع معضل ترافیک هسته مرکزی شهر و انجام برخی اصلاحات در دستور کار جدی مجموعه مدیریتی این شهر قرار دارد.

وی با اشاره به تردد  ۱۵۰ هزار خودرو در سطح شهر قزوین، اظهار داشت: برنامه ریزی برای تردد این میزان وسیله نقلیه در شهری مانند قزوین بدون ایجاد مشکلات ترافیکی به هیچ وجه امکان پذیر نیست و بر همین اساس از ظرفیت معابر موجود باید حداکثر بهره برداری را به عمل آورد.

میزانی ادامه داد: با توجه به تردد زیاد خودروها در هسته مرکزی و تاریخی شهر قزوین و ظرفیت کم معابر این مناطق، باید از تردد خودروهای شخصی تا حد امکان در این بافت جلوگیری کرد.

به گفته وی ، سیاست ابلاغی طرح جامع، سخت تر شدن تردد خودروهای شخصی در هسته مرکزی شهر و ایجاد فضای لازم برای تردد وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و دوچرخه است.

این مسئول تاکید کرد:  فضاسازی شهری انسان محور، مناسب سازی دسترسی‌ها، ایجاد شرایط لازم برای استفاده از حمل و نقل عمومی و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری راه حل مناسبی برای برطرف کردن این مشکل به شمار می‌رود.

میزانی اضافه کرد: ظرفیت خوبی در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قزوین وجود دارد، بنابراین نیاز نیست که شهروندان برای تمام ترددهای درون شهری از خودروی شخصی استفاده کنند.

معاون شهردار قزوین، اقدامات ترافیکی در سبزه میدان را مطابق با طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قزوین دانست و افزود: بر این اساس تردد برای خودروهای شخصی در هسته مرکزی شهر سخت و برای پیاده روی و دوچرخه سواری سهل تر می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سبزه‌میدان قزوین دارای گره ترافیکی است زیرا مبدا و مقصد بیشتر ترددهای درون شهری به شمار می‌رود که با انجام اقدامات ترافیکی در قالب اجرای طرح بازآفرینی سبزه میدان، مشکلات ترافیکی در آن کم تر شده است.

میزانی افزود: با توجه به افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی و تجهیزات به‎کار گرفته شده در این ناوگان انتظار می‌رود شهروندان نیز بیش از پیش از ظرفیت به وجود آمده استفاده کنند.

وی با اشاره به تعداد اتوبوس ها و تاکسی هایی که وظیفه جابجایی مسافران را در سطح شهر قزوین به عهده دارند، افزود: در حال حاضر چهار هزار و ۸۰۴ دستگاه تاکسی و ۲۲۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قزوین فعالیت می کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه به صورت میانگین روزانه ۱۵۰ هزار کیلوگرم سوخت CNG مصرف می شود، خاطرنشان کرد: CNG سوختی پاک است و با توجه به اینکه وسایل حمل و نقل عمومی از این نوع سوخت استفاده می کنند این مهم در کاهش آلودگی هوا اثرگذار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.