هدایت الله جمالی پور روز سه شنبه در آیین افتتاح هر خانه یک پایگاه سلامت که در شهر محمدیه انجام خواهد شد افزود: در این استان به ازای هر هزار جمعیت فقط یک تخت بیمارستانی وجود دارد که شاخص خوبی در حوزه بهداشت و درمان نیست.

وی اظهار داشت: قزوین، استانی مهم و تاثیرگذار از نظر ظرفیت های مختلف است اما با وجود این، دچار محرومیت های زیادی است که اجازه نداده ظرفیت‌ها شکوفا شود بنابراین نفعی هم از این استعدادها از جمله در بخش گردشگری، صنعت و کشاورزی نبرده‌ است.

استاندار قزوین اضافه کرد: در حوزه درمان هم با وجود تمام تلاش‌ها شاخصها نابسامان بوده و نیاز است با اقدامات وزارت بهداشت مردم این استان طعم خوش خدمات درمانی را بچشند.

جمالی پور با اشاره به طرح های عمرانی این حوزه ادامه داد: بزرگترین طرح، ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی است که از مصوبات سفر رئیس جمهوری به قزوین بوده و نیاز است با تامین اعتبارات در طی سال های آینده تکمیل شود.

وی ادامه داد: در محمدیه و الوند نیز با ۲۶۰ هزار جمعیت زیرساخت درمانی نداریم و احداث بیمارستان نیمه ساز آن نیز تعطیل شده که امیدواریم با تخصیص اعتبار و رفع موانع آن هرچه زودتر تکمیل شود.

استاندار افزود: در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت این استان نیز که اغلب کارگرنشین هستند و در رفت و آمد به مرکز استان نیز دچار مشکل هستند درمانگاه وجود ندارد.

جمالی پور همچنین تسریع در راه اندازی مرکز رادیوتراپی بیمارستان ولایت خواستار شد و افزود: با توجه به قرار گرفتن قزوین در مسیر چندین استان کشور و بروز حوادث رانندگی انتظار می‌رود تخت های آی سی یو در بیمارستان‌های آن افزایش یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.