منوچهر مهرام روز سه‌شنبه در آیین افتتاح طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد افزود: این طرح قرار است کاری کند تا با مشارکت مردم بیماری ها کاهش یافته و نیاز به دارو و درمان کمتر شود.
وی اضافه کرد: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در راستای ارتقای سلامت و پیشگیری، مراقبت از عوامل خطر و بیماری‌ها و بازتوانی و توانبخشی در گروه بیماران حاد و مزمن و به منظور عملیاتی کردن مراقبت در نظام ارایه خدمات در قالب سطح بندی اجرا می‌شود.
مهرام همچنین گفت: اگر این طرح به خوبی جا بیافتد منتج به کاهش بیماری‌ها و تردد کمتر در مراکز بهداشتی و درمانی خواهد شد.
رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تقدیر از وزیر بهداشت در مدیریت هزینه ها در بهداشت و درمان گفت: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت نیز با جلب مشارکت مردم و آموزش آنها خود یک ابتکار ارزشمند در جهت کاهش هزینه های بهداشت و درمان است.
داود محمدی افزود: در شرایط اقتصادی امروز که احداث بیمارستان سخت است و راه‌اندازی هر تخت بیمارستانی ۳۰ میلیارد ریال هزینه برای نظام بهداشت و درمان دارد اگر نگاه به آموزش و پیشگیری وجود نداشته باشد نمی‌توان نیازهای جامعه را در شرایط سخت اقتصادی فراهم کرد.
محمدی در ادامه با اشاره به ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در قزوین، تسریع در ساخت و تامین اعتبار آن را از وزیر بهداشت خواستار شد و گفت: همچنین بیمارستان رحیمیان الوند که چندین ماه است تعطیل مانده، صاحبان آن در صورت تامین ۲۳۰ میلیارد ریال بدهی آن حاضرند این مجموعه درمانی را به دانشگاه علوم پزشکی واگذار کنند.
این نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: در شهرهایی مانند شریفیه، محمودآباد و بیدستان هم نیاز به درمانگاه شبانه روزی جدی بوده و این مهم باید مورد توجه وزارت بهداشت قرار بگیرد.
محمدی در خصوص ساخت بیمارستان سجادیه در مهرگان نیز افزود: یک موسسه خیریه برای ساخت این بیمارستان اعلام آمادگی کرده که از وزیر بهداشت درخواست می‌شود با رفع موانع آن نسبت به تسریع در احداث این بیمارستان اقدام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.