محمود محمودخانی روز دوشنبه در بازدید از زندان مرکزی قزوین و در جمع مددجویان شهرستان البرز گفت: زندانی شدن یک فرد، مشکلات و مسائل متعددی را برای فرد زندانی و به تبع آن خانواده وی در پی دارد و شایسته است با تأسی از سیره و رفتار پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) برای کاهش آثار مخرب حبس و آلام و دردهای زندانیان اقدام کنیم.

وی افزود: یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر، تحقق سیاست کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی است و ایشان همواره بر لزوم کاهش مجازات حبس تاکید داشته‌اند.

این مسئول گفت:طبق فرموده مقام معظم رهبری باید با استفاده از افراد صاحب‌ نظر و کارشناسان مجرب، برای مجازات‌های جایگزین زندان برنامه‌ریزی و طراحی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: تحقق جدی این مطالبه رهبر معظم انقلاب با بخشنامه رییس قوه قضاییه باعث شد تا ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری به یک نهضت عمومی در دستگاه قضا تبدیل شود و دادگاه‌ها، دادسراها و حتی زندان‌ها، تمام تلاش خود را برای کاهش تعداد زندانیان آغاز کنند.

محمودخانی خاطرنشان کرد: سیاست کاری و اولویت دستگاه قضا در استان کاهش جمعیت کیفری است و این بازدیدها می‌تواند کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را تسریع بخشد.

 وی افزود: بدون شک استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس به ویژه در جرایم غیرعمد در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نقشی اساسی دارد.

رییس دادگستری شهرستان البرز گفت: بازدید قضات دادگستری شهرستان البرز از زندان‌ به صورت هدفمند، برنامه ریزی شده و مستمر ادامه خواهد داشت زیرا همین موضوع یکی از راهکارهای اصلی کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است.

شهرستان البرز با مرکزیت الوند در ۱۵ کیلومتری قزوین واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.