داود محمدی روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که با حضور حمیدرضا جانباز معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای برگزار شد، اظهار داشت: آبرسانی از سد طالقان به قزوین، طرح مهمی برای استان است زیرا ۸۰ درصد جمعیت قزوین را تحت پوشش قرار می‌دهد و نیازمند یک پیشرفت اساسی است.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات مالی طرح می‌تواند روند پیشرفت آن را سرعت بخشد، افزود: ما درگذشته بر مبنای صحبت‌های مکتوب مدیرکل آب منطقه‌ای، به مردم قول دادیم که تا پایان شهریور ۹۸ مشکلات آب شرب آبیک حل می‌شود درحالی‌که این مشکلات هنوز وجود دارد و این امر مردم منتظر را نسبت به مسئولان بی‌اعتماد می‌کند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تصفیه‌خانه شهرستان البرز نیاز به تقویت بیشتری دارد چون بسیاری از شرکت‌ها و صنایع در این شهرستان مستقر هستند.

محمدی گفت: تقویت اعتبار سه مجتمع آبرسانی روستایی در قاقازان، الموت و محمدیه سبب تسریع در بهره‌برداری از آنها می‌شود که بیش از ۲۰ روستا را  تحت پوشش قرار داده اند.

وی افزود: همچنین استان ۲۵ میلیون مترمکعب آب از رودخانه شاهرود سهم داشت که متأسفانه این حق از استان سلب شده است درصورتی‌که قبلاً مقرر شده بود تا این حق احیا شود.

محمدی گفت: به همین سبب درخواست می‌کنیم تا امروز این حق تصویب شود تا همه بتوانند از این نعمت طبیعی بهره‌مند شوند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: در ناحیه صنعتی طارم نیز به سبب نبود آب نمی‌توان فعالیت‌های صنعتی انجام داد و نیاز است که یک حلقه چاه در آنجا حفر شود.

مدیران نمی‌خواهند مشکلات استان حل شود

روح اله بابایی صالح نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج نیز در این جلسه با بیان اینکه بهتر است گفتاردرمانی را کنار گذاشته و وارد فاز عملیاتی شویم، گفت: مساله امروز ما نتوانستن نیست بلکه مدیران نمی‌خواهند که مشکلات حل شود.

بابایی صالح با بیان اینکه استان قزوین قطب کشاورزی کشور است، عنوان کرد: متأسفانه مدیران تنها شهر قزوین و محدوده مرکز را در نظر می‌گیرند درحالی‌که بهتر است بوئین‌زهرا و آوج نیز مورد توجه مدیران باشد.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگرچه مدیران تلاش خود را برای حل مشکلات استان در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهند اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی وجود دارد.

وی افزود: اگر مصوبات سفر رییس جمهوری عملیاتی و از منابع زیرزمینی استان صیانت‌ می‌شد، دشت قزوین به وضعیت فعلی دچار نمی‌شد.

توزیع آب در استان علمی و هوشمند نیست

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: استان قزوین، یک استان چند وجهی است و در تمام ابعاد به‌ویژه صنعت و کشاورزی به‌عنوان یک ‌قطب معرفی می‌شود.

بهمن طاهرخانی افزود: به سبب توزیع غیر علمی و کارشناسی نشده آب و مدیریت غلط تاکنون چهار هزار هکتار از باغ‌های انگور تاکستان را از دست‌ داده‌ایم.

طاهرخانی گفت: در حوزه مدیریت آب، خلاقیت و ابداعی صورت نگرفته است و امروز نمی‌توانیم در زمینه حفظ آب حرفی برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.