اکرم نجفی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۶۰ دهیار، ۶بخشدار، ۶ مسئول امور مالی و ۶ مسئول امور فنی دهیاری‌های استان قزوین ۳۰ آبان ماه به مدت پنج روز در این سفر آموزشی حضور دارند.

به گفته وی، دیدار از کاشان و روستاهای هدف گردشگری این شهرستان در استان اصفهان و دهکده گردشگری عباس برزگر منطقه بوانات استان فارس مورد بازدید دهیاران قزوین قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: توسعه گردشگری روستایی و ایجاد طرح‌های درآمدزایی برای دهیاری‌ها به منظور کسب درآمد پایدار و همچنین آشنایی با روش‌های منابع درآمدزا برای دهیاری‌ها جهت خودکفایی آنها از مهمترین اهداف این سفر آموزشی است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به طرح‌های اقتصادی دهیاری‌ها به منظور درآمدزایی پایدار آنها تسهیلات کم بهره اعطا می‌کند، سفر آموزشی دهیاران قزوینی به منظور ایجاد انگیزه  و ارایه ایده برای دهیاران خواهد بود تا از این فرصت استفاده کرده و طرح‌های درآمدزایی خود در روستاها را آغاز کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون ۹ دهیاری قزوین طرح‌های درآمدزایی پایدار خود را جهت استفاده از تسهیلات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارایه داده‌اند که پنج طرح به بهره‌برداری رسیده و مابقی طرح‌ها نیز در حال انجام است.

نجفی اضافه کرد: برای طرح‌های درآمدزایی دهیاران این استان تاکنون ۵۴ میلیارد ریال تسهیلات ارایه شده است.

سفر دهیاران قزوین به استان‌های اصفهان و فارس توسط جهاد دانشگاهی برگزار و یک کارگاه آموزشی در حوزه بحث گردشگری نیز در حاشیه این سفر آموزشی تشکیل می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.