وحید مقدم سلیمی سرپرست معاونت خدمات شهرداری قزوین سه شنبه شب در نشست علنی شورای شهر قزوین گزارشی از عملکرد مجموعه پسماند ارائه داد و افزود: مدیریت سیلاب های شهری یکی از مهمترین مباحث در پروژه های شهری شهرداری قزوین است.
این مسئول حوزه شهری گفت: سیل یکی از بلایای طبیعی، پیچیده و مخرب است که هرساله خسارات جانی و مالی در کشور به همراه دارد بنابراین ضروری است به کنترل و مهارت آن پرداخت.
وی اظهار داشت: در حال حاضر  با توسعه شهرنشینی موضوع مدیریت سیلاب های شهری پیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و مدیریت بر سیلاب های شهری یکی از مهم ترین مباحث در پروژه های مدیریت شهری است.
مقدم سلیمی افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارش و لزوم لایروبی و آماده سازی رودها و چاه های جذبی شهر جهت هدایت آبهای سطحی، تمامی چاه ها، رودخانه ها و کانال ها ی سطح شهر لایروبی و پاکسازی شده اند.
مقدم سلیمی ادامه داد: امسال  همزمان با آغاز فصل بارش ها و به منظور آمادگی و پیشگیری از بروز سیلاب در سطح شهر لایروبی رودها و رودخانه های سطح شهر با اختصاص اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفت.
وی تصریح کرد : به منظور جلوگیری از بروز آب گرفتگی خیابان ها و معابر شهر تمامی چاه های جاذب، بازبینی و بنا به نیاز تعداد قابل توجهی از آنها لایروبی وحفر مجدد شدند.
مقدم سلیمی با تاکید بر بازدید از نقاط حادثه خیز شهر برای پیشگیری ازسیلاب های شهری،افزود: بازدید میدانی از رودخانه های سطح شهر قزوین و نقاط حادثه خیز در دستور کار سازمان مدیریت پسماند و سازمان باغستان ها قرار گرفته تا تصمیمات لازم برای جلوگیری از آبگرفتگی در این مکان ها گرفته شود.

وجود ۲ هزار و ۱۹۵ چاه جذبی در شهر قزوین 
 مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین نیز در این نشست گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۱۹۵  حلقه چاه جذیی در سطح شهر وجود دارد که هر ساله  ۱۰ درصد آن طبق برنامه ای مدون توسط سازمان پسماند  حفاری ، بازبینی،لایروبی و گسترش داده می شود.
مهدی امینی  تصریح کرد: عملیات بهسازی  این چاه ها از سال ۸۶ به منظور پیشگیری از افکن چاه و جلوگیری از خسارت منازل ، مراکز تجاری و دیگر تاسیسات آب و گاز در دستور کار سازمان مدیریت پسماندقرار گرفت که از سال ۹۳ روند بهسازی نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است.
وی  افزود: تا پایان مهرماه امسال یک هزار و ۶۵۵ حلقه بهسازی  شده و ۵۴۰ حلقه باقی مانده در دستور کار بهسازی قرار دارد  و سازمان پسماند  براساس اهداف استراتژیک خود مصمم است در چهار  سال آینده کل چاه های موجود را بهسازی شد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر ۶۲ حلقه چاه بهسازی شده و ۲۱ چلقه چاه حذف و شفته ریزی شده و ۱۴ حلقه چاه جدید حفاری شده است.
امینی خاطر نشان کرد: سطح منطقه یک به واسطه شیب شمالی-جنوبی شهر، بیشترین میزان آبهای سطحی را از سایر مناطق دریافت می کند به همین منظور تعداد چاه های حفر شده درسطح این منطقه بیشتر از دیگر مناطق است.
وی یاد آور شد: عملیات لایروبی و بهسازی رودخانه ها، کانال ها و چاه های جاذب شهر قزوین با بهره گیری از ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت نیروی انسانی و ۶ هزار و ۲۰۰ ساعت فعالیت ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین با اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال صورت گرفته است.
امینی یاد آور شد: از ابتدای سال جاری تا کنون  لایروبی و رسوب برداری از کانال‌های سرپوشیده به میزان ۴۸ هزار متر مربع و برداشت ۱۳۰۰ تن ضایعات رسوبی به همراه لایروبی ۱۸۳ هزار متر مربع از رودخانه‌های بسترسازی شده و نشده قزوین و تخلیه ۳۵ هزار تن رسوب انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.