محمدحسین اسماعیلی روز شنبه در نشست شورای مدیران این اداره کل که با حضور حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان و محمد قاسمی دادستان قزوین برگزار شد، افزود: فرهنگ امری ناملموس و زمان‌بر است و برنامه ریزی‌هایی که در این حوزه صورت می‌گیرد به سرعت نتیجه نمی‌دهد.
 وی افزود: اقدام در حوزه فرهنگ، نیازمند یک برنامه‌ریزی جامع، مدون و بلندمدت است که باید با توجه به اسناد بالادستی از جمله سند مهندسی فرهنگی کشور طراحی شود.
اسماعیلی با بیان اینکه در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مصوب کردیم که سند توسعه فرهنگی قزوین تدوین شود، اظهار داشت: در این حوزه همه باید دست به دست هم داده و مشارکت کنیم تا به نتیجه مطلوب و اهداف تعیین شده در حوزه فرهنگ دست یابیم.
اسماعیلی با بیان اینکه باید اولویت‌های فرهنگی در استان احصا شود، افزود:همچنین باید مشکلات فرهنگی استان رصد شود و بر اساس آنها، برنامه‌ریزی فرهنگی جامعی صورت گیرد.
این مسئول با اشاره به موضوعات فرهنگی مهم جامعه، ادامه داد: بحث هویت، جوانان، گستردگی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از مسائل پیچیده و حساسی است که از اهمیت زیادی برخوردار هستند و با نگاه های سلبی نمی‌توان در این زمینه‌ها قدم برداشت.
وی با تاکید بر تزریق نگاه‌های ایجابی در حوزه فرهنگ، افزود: مقام معظم رهبری فضای مجازی را یک فرصت قلمداد می‌کنند ولی ما مسئولان فرهنگی در این موضوعات، برنامه ریزی فعالانه و پویا نداشته و تولید محتوا نکرده ایم.
اسماعیلی تصریح کرد: سبک زندگی ایرانی- اسلامی مهمترین اولویت است که واقعا در این زمینه دچار مشکل هستیم و با آرمان‌ها و اهداف والای فرهنگی، انقلابی و ارزش‌ها فاصله زیادی گرفته ایم.
وی افزود: امروز تجمل گرایی، مشارکت‌های اجتماعی و عفاف و حجاب مسائلی هستند که در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.
به گفته اسماعیلی، شورای فرهنگ عمومی استان می‌تواند به عنوان ستاد فرماندهی در حوزه فرهنگ تمام مسائل را بررسی کند و با ایجاد یک هم افزایی میان دستگاه‌های مختلف در این راستا فعالیت‌های خود را انجام دهد.
وی با بیان اینکه قزوین، ظرفیت فرهنگی بسیار زیادی دارد که باید بتوانیم نهایت استفاده را از آن داشته باشیم، اضافه کرد: مهمترین ظرفیت استان قزوین این است که یک شاکله و هویت مستقل فرهنگی و تاریخی دارد و از سابقه فرهنگی و پیشینه قوی برخوردار است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به هفته کتاب، گفت: نمایشگاه بزرگ قرآن در آذرماه، جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی در راستای تولید محتوا در فضای مجازی و ده‌ها برنامه دیگر در حوزه‌های مختلفی همچون تئاتر، هنرهای تجسمی موسیقی و ...برای این هفته طراحی شده اند.
اسماعیلی تشریح کرد: بهترین راه رسیدن به اهداف فرهنگی استفاده از ابزارهای هنری است و مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند که برنامه‌ریزی‌ها در حوزه فرهنگ باید هنرمندانه باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.