مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این طرح همزمان در ۲ استان سمنان و اصفهان نیز اجرایی خواهد شد و شهر محمدیه قزوین به عنوان پایلوت استانی در نظر گرفته شده است.

دکتر بهزاد میرزازاده افزود: خوشبختانه اقدامات و زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح از سوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین فراهم شده که با استفاده از تجربه‌های مفید و سازنده می‌توان این طرح را در آینده نه چندان دور به سراسر کشور تعمیم داد.

وی به چگونگی نحوه آموزش در این طرح اشاره و تصریح کرد: در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت یک نماینده از سوی هر خانوار انتخاب و در سه حوزه پیشگیری، درمان، کمک‌های اولیه و بازتوانی تحت آموزش‌های لازم قرار می‌گیرد.

به گفته این مسئول بهداشتی، فرد آموزش دیده می‌تواند ضمن توجه به سلامت بهداشتی، در حوزه اقتصادی کمک حال خانواده خود بوده و در تامین سلامت محیط زندگی نیز مشارکت جدی و فعال داشته باشد.

میرزازاده ارتقای سطح سلامت و کاهش هزینه‌های درمانی را از مهمترین مزیت‌های اجرای این طرح دانست و یادآور شد: تجربه نشان داده که مشارکت دادن شهروندان در هر کاری می‌تواند مثمر ثمر باشد و در حوزه سلامت نیز بدون تردید با مشارکت مردم می‌توان ضمن تضمین سلامت آنان با اجرای چنین طرح‌هایی، شاهد آگاهی بخشی به سطح جامعه مورد هدف خود نیز بود.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.