مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میانگین آتش سوزی‌های سالانه استان قزوین در ۲۰ سال گذشته ۳۲ فقره بود که امسال با وقوع ۱۲۸ فقره آتش سوزی با افزایش ۳۰۰ درصدی مواجه هستیم.

علی اکبر اسداللهی افزود: ۸۲۴ هکتار آتش سوزی از ابتدای سال جاری تاکنون در مراتع و جنگل‌های استان قزوین به وقوع پیوسته که اگر همکاری نیروهای محلی، بسیج، راهداری و شوراها نبود، قطعا وسعت آتش سوزی به مراتب افزایش می‌یافت.

وی با بیان اینکه ۴۰ فقره آتش سوزی در مستثنیات مردم به وقوع پیوسته است، اظهار داشت: یکی از مشکلات منابع طبیعی در حوزه خاموش کردن آتش، تاخیر در اعلام آتش سوزی مستثنیات مردم است که باعث می‌شود عملیات خاموش کردن گاهی اوقات تا ۱۸ ساعت به طول بیانجامد.

اسداللهی خاطرنشان کرد: با توجه به پوشش گیاهی در سال جاری و همچنین افزایش بارندگی در نقاط مختلف دشت قزوین، به طور حتم در سال ۹۹ با رشد علف‌های بیشتر در مراتع روبرو خواهیم بود و باید برای مقابله با آتش سوزی از ۲ ماه آینده برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین یادآور شد: نگهداری از منابع طبیعی و مراتع وظیفه یک دستگاه و اداره نیست و لازم است که جامعه به منظور حفظ پوشش گیاهی اهتمام لازم داشته باشند.

بیش از 60 درصد اراضی استان قزوین را منابع طبیعی تشکیل داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.