مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پایش و ارزیابی نقاط حادثه خیز استان که هرساله با شروع فصل بارش‌ها انجام می‌شود، هفت نقطه حادثه خیز استان مقابل سیلاب شناسایی شده است.

یدالله ملکی افزود: آزادراه قزوین - رشت، شهرک صنعتی آراسنج در بویین زهرا، رودخانه یالیان در شهر صنعتی البرز، شهرهای شریفیه و بیدستان و شهرک مهرگان و خرمدشت از نقاطی هستند که بیشتر در معرض خطر سیلاب قرار دارند.

وی در مورد تهدیدات سیلاب در آزادراه قزوین - رشت، توضیح داد: در سیلاب فروردین ماه سال جاری، برخی از مسیرهای آزادراه قزوین - رشت دچار آبگرفتگی شدید شدند و کار به جایی رسید که اداره کل راهداری و حمل جاده‌ای به بستن آزادراه اقدام کرد.

ملکی در خصوص قرار گرفتن شهرک صنعتی آراسنج در مسیل، اظهار داشت: از زمان احداث شهرک صنعتی آراسنج تا به امروز تذکرات شفاهی و کتبی متعددی داده شده تا برای رفع تهدیدات سیلاب در این شهرک صنعتی چاره‌ای اندیشیده شود، اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: همین بی‌توجهی‌ها باعث شد تا ابتدای سال جاری ۷۰۰ میلیون ریال خسارت ناشی از سیلاب به این شهرک وارد شود.

این مسئول به قرارگیری شهرهای شریفیه، بیدستان، شهرک مهرگان و نواحی سکونتگاهی در اطراف رودخانه یالیان اشاره کرد و گفت:با توجه به استقرار این نقاط در کنار رودخانه‌های پرآب باید لایروبی به هنگام توسط دستگاه‌های متولی انجام شود تا کمتر شاهد خسارات احتمالی وقوع سیلاب باشیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین با بیان اینکه شهرک خرمدشت واقع در تاکستان هنگام بارندگی‌ها در محاصره سیلاب قرار دارد، اظهار داشت: متاسفانه برای خروج آب از این شهرک چندهزار هکتاری هیچ تدبیری اندیشیده نشده است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

۲۲۴ نقطه حادثه خیز و پرخطر در استان قزوین شناسایی شده است که از این میان هفت نقطه بیشتر در معرض تهدید و آسیب قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.