مهدی عبوری روز سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین افزود: طرح اقدام ملی در تولید مسکن طبق فرمایشات مقام معظم رهبری با همتی مظاعف در دستور کار قرار گرفته است و در مرحله اول 150 کارگاه شروع به کار کرده اند.

وی به اهمیت استان قزوین در زمینه حمل و نقل و شهرسازی اشاره کرد و یادآورشد: این استان باید به عنوان الگوی توسعه حمل و نقل و شهرسازی در کنار حفظ آثار تاریخی در کشور معرفی گردد.

به گفته وی چهار خطه شدن کریدور شمال جنوب با گسترش اتوبان ساوه در استان مرکزی به بویین زهرا در قزوین و دوخطه شدن اتوبان قزوین - زنجان در آینده ایی نه چندان دور ، از الگوهای حمل و نقل است.
عبوری به اهمیت گسترش زیرساخت های حمل و نقل جاده ای در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: استان قزوین دارای قابلیت بالایی برای اقتصاد درون زا بوده و این یکی از مهترین راه های دور زدن تحریم ها در زمان حاضر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به رشدمهاجرت معکوس به روستاها اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال از مهاجرت معکوس ، طرح ابرار با تلاش بیشتری در حال پیگیری است تا مردم برای رفتن به روستاها مشکلی نداشته باشند.

وی آثار تاریخی استان قزوین را بسیار حایز اهمیت دانست و برلزوم حفظ باغستان های سنتی در اطراف شهر قزوین به عنوان ریه های شهری و سیل بند های طبیعی تاکید کرد.

به گفته وی شهر قزوین با داشتن این میراث گرانبها در کل کشور در صدر حفظ باغستان های سنتی قرار دارد که متاسفانه طی سالهای اخیر وسعت این باغها کاهش یافته و رسیدگی قضایی را می طلبد.
عبوری توجه به محیط زیست را از الویت مهم وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و گفت : باید با تجهیز کردن جاده های شمالی استان قزوین مخصوصا منطقه الموت در حفظ طبیعت بکر و دست نخوره آن تلاش کرد تا به منطقه بی نظیری برای جذب توریست تبدیل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.