مصطفی پورامیدی روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گرچه براساس اعلام نظام پزشکی، ۹۹ درصد پزشکان استان قزوین کارتخوان دارند اما این فقط از نظر سخت افزاری است ، ملاک اصلی، اتصال کارتخوان های پزشکان به سامانه سازمان امور مالیاتی است.
وی باتاکید بر اینکه تاکنون تنها 29درصد پزشکان در سامانه امورمالیاتی استان قزوین ثبت نام کرده اند، یادآورشد: کارتخوان های دیگر قابل قبول نیست و هر فرد دیگری میتواند این دستگاه ها را در اختیار داشته باشد.
پورامیدی ادامه داد: همانطور که از قبل هم اعلام شد در کنار مشاغل پزشکی و دامپزشکی ۵۰ صنف دیگر نیز از اول مهرماه ملزم به نصب کارتخوان های متصل به امور مالیاتی شده اند و قانون در این زمینه همه این مشاغل را برابر دیده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در قانون ابلاغی سازمان امور مالیاتی همانطور که جرایمی برای پزشکانی که از این قانون سر باز زده‌اند پیش بینی شده، برای پزشکانی هم که اقدام به نصب کارتخوان کنند تشویق هایی در نظر گرفته است بطوریکه در دو سال اول ۱۰ درصد از مالیات تعیین شده آنها بخشیده می‌شود.

اظهارات مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین درحالی است که رییس نظام پزشکی قزوین پیشتر به خبرنگار ایرنا گفته بود علت استقبال پایین پزشکان از کارتخوان‌های مالیاتی اول به دلیل مسایل فنی در زیرساخت های سازمان امور مالیاتی و سپس تبعیض قانون نسبت به پزشکان در مقایسه با سایر مشاغل است.
دکتر محمد رضا خردمند  افزود: پزشکان به جهت دغدغه مندی اخلاقی و برای رعایت رفاه بیماران، اقدام به نصب کارتخوان در مطب های خود کرده‌اند اما مقاومت آنها در قبال ثبت نام کارتخوان های مالیاتی بیشتر به علت آماده نبودن زیرساخت های فنی و همچنین اعتراض به این تبعیض‌ها است.

همچنین رییس نظام پزشکی استان قزوین نیز با اعلام اینکه ۹۹ درصد پزشکان قزوین کارتخوان در مطب خود دارند از مردم خواسته بود در صورت مشاهده فعال نبودن کارتخوان ها در مطب و الزام بیماران به پرداخت وجه نقد موضوع را به نظام پزشکی گزارش دهند.
یکهزار و ۱۹۴ نفر از صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در قزوین مشمول قانون نصب کارتخوان مالیاتی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.