علیرضا خزائلی روز سه شنبه با اعلام این خبر گفت: در راستای حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی ، ثبت ۶ اثر تاریخی غیر منقول استان شامل یک کاروانسرا، یک گرمابه ، سر درب مسجد تاریخی ، دو خانه تاریخی و یک سقاخانه روز یکشنبه ۱۲ آبان ماه با حضور معاون میراث فرهنگی و کارشناسان ثبت این اداره کل در کمیته ثبت آثارغیر منقول کشور مورد بررسی قرار گرفت که با تائید نهایی اعضای شورا این آثار در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.

وی یادآورشد: آثار تاریخی ثبت شده مربوط به دوره قاجار و شامل کاروانسرای تاریخی سعدالسلطنه واقع در انتهای خیابان سپه ، گرمابه تاریخی حضرتی مقدم در ابتدای خیابان سلامگاه ، سر درب مسجد تاریخی بلاغی در محله بلاغی ، خانه تاریخی رزاقی راد در خیابان مولوی ، خانه تاریخی کربلایی ولی‌ها در خیابان منتظری و سقاخانه حکیم در خیابان سپه است که با ثبت این ۶ اثر تعداد آثار ثبتی استان در فهرست آثار ملی کشور به ۱۴۱۹ عدد افزایش یافت.

خزائلی اظهار امیدواری کرد با تداوم این روند بتوان در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی ارزشمند استان قزوین گام‌های موثری برداشت.

به گفته وی اواخر مهرماه امسال نیز پنج اثر تاریخی منقول استان قزوین شامل کاسه‌های سفالی هزاره چهارم پیش از میلاد در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.