حجت الاسلام علی سعیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شوروی‌ها پس از تعامل با آمریکایی‌ها امپراتوری خود را از دست داده و فلسطینی‌ها نیز از این راه نتیجه‌ای نگرفتنه و این در حالی است که کشورهایی مانند کوبا، کره‌شمالی و لیبی که در این راه، یعنی تعامل با آمریکا گام برداشته بودند نیز بازنده شدند.

وی با تاکید بر اینکه برای تعامل و مذاکره با آمریکا باید همانند کشوری مانند چین مقتدر شد، تصریح کرد: چین تا زمانی که قدرت هسته‌ای و مقتدر نشده بود، وارد مذاکره با آمریکا نشد، هرچند ما نمی‌خواهیم یک کشور اتمی شویم اما باید برای مذاکره به اقتدار کافی دست پیدا کنیم.

این مسئول اضافه کرد: امروز برخی کشورهای منطقه از جمله لبنان، سوریه، یمن، عراق و فلسطین برای رسیدن به آزادی تلاش می‌کنند و بهترین الگو و روش را نیز کشور ایران و مدیریت و راهبرد خود را نیز برای رسیدن به مقصد، بهره‌مندی از منویات رهبری خردمندانه و فرزانه انقلاب اسلامی می‌دانند.

به گفته حجت الاسلام سعیدی، امروز نباید مساله تقابل یا تعامل با آمریکا برای ما یک سئوال باشد زیرا در تقابل با دشمنی که کمر همت به نابودی ما بسته، نباید تردید کرد.

موازنه در مذاکره با آمریکا به نفع ما نیست

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا موازنه در مذاکره با آمریکا را به نفع کشور ندانست و اظهار داشت: هیچ منطق، شرع و عقلی نیز اجازه ورود به حوزه‌ای که طرف مقابل قصد نابودی ما را دارد، نمی‌دهد.

وی یادآور شد: در حوزه فکری، دفاعی و اقتصادی کشور باید به قدری مقتدر شود تا اگر زمانی خواستیم با آمریکاییان وارد مذاکره شویم از موضع قدرت و توانمندی خواسته‌های خود را القا کنیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در سایه هدایت‌گری‌های بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری چهار دهه را با سلامت، اقتدار و حفظ آرمان‌ها پشت سر گذاشته، تصریح کرد: طی ۳۰ سال گذشته مقام معظم رهبری کشتی انقلاب را در اقیانوس ناآرام منطقه به درستی هدایت کرده و آن را نیز به سرمنزل مقصود رسانده است.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا یادآور شد: تجربه همچنین ثابت کرده هر جا دولتمردان به تدابیر رهبری توجه کرده‌اند، با موفقیت و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران همراه بوده و هر کجا نیز به دلایلی کوتاهی در منویات ایشان شده به همان نسبت عقب مانده و ضربه خورده‌ایم.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری در بسیاری از موارد روشن، صریح و شفاف بوده، افزود: نگاه معظم‌له به موضوعات همواره در دفاع از ارزش‌های اسلامی و مقاومت منطقه بوده است.

وی با اشاره به مراسم برگزاری باشکوه، بانشاط و منسجم راهپیمایی ۱۳ آبان امسال در تمامی نقاط کشور، خاطرنشان کرد: چنین حضورهای پرشور و مثال زدنی بوده که دشمن را طی سال‌های گذشته مایوس ساخته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.