محمد قاسمی روز دوشنبه در حاشیه مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در شهر قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: این روز تجلی بصیرت، استکبار ستیزی و دشمن شناسی ملت انقلابی ایران بوده و با نثار خون شهدای دانش‌آموز و دانشجو در تاریخ انقلاب ماندگار شده است.
وی اضافه کرد: در این روز دانش‌آموزان، دانشجویان و روحانیون به همراه آحاد مردم از آزادی، عزت و استقلال ایران اسلامی دفاع کردند و نقش بی بدیل تاریخی خود را در مبارزه با استکبار جهانی و دفاع از آزادی و استقلال کشور به اثبات رساندند.
دادستان قزوین ادامه داد:همچنین در این روز دانشجویان پیرو خط امام با الهام از اندیشه‌های استکبار ستیزانه و ضد استعماری امام راحل(ره)، لانه فساد جاسوسی شیطان بزرگ را به تسخیر درآوردند و باری دیگر ضربه ای ویرانگر بر ساختار استکبار جهانی وارد کردند.
این مسئول با بیان اینکه امام خمینی(ره) از این روز به عنوان انقلاب دوم یاد کردند، افزود: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری این روز نماد تعدی و تجاوز استکبار نسبت به کشورها از جمله ملت غیور ایران اسلامی است که با آگاهی و هوشیاری مردم برای دفع آن اقدام شده است.
قاسمی با اشاره به تحریم‌های دشمنان و تلاش‌های مستمر برای سلطه مجدد بر ملت ایران، افزود: طی ۴۰ سال گذشته دولت‌های گوناگون آمریکا برای بازگشت سلطه خود بر ملت ایران راه‌های متنوعی را از جمله تحریم و جنگ برگزیدند ولی هیچگاه به اهدافشان دست نیافتند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: یقینا تحریم‌های آمریکا حربه‌ای نخ نما علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است و هرگز قادر نخواهد بود ملت ایران اسلامی را از آرمان‌های خود به عقب بنشاند.
قاسمی خاطرنشان کرد: حضور با بصیرت و آگاهانه آحاد مردم و همچنین مسئولان در تجمع بزرگ ۱۳ آبان تلاش دشمن در ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان نظام را پوچ، بی اساس و فاقد ارزش کرده است.
راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان به صورت همزمان روز دوشنبه در بیش از ۴۰ شهر و روستای استان قزوین برگزار ‌شد.
۱۳ آبان یادآور سه رخداد بزرگ تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان به دست رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال ۱۳۵۸ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.